Vi har ledig en fast stilling i Avdeling for Fellestjenester, Kunde- og kontraktseksjonen (KKS), Team kontrakt/næring, med oppstart snarest.
Avdelingens engasjerte medarbeidere arbeider daglig for å gi Oslos befolkning en avfallshåndtering hvor miljø og brukerorientering står i fokus. KKS har et særskilt ansvar for godkjenning av renovasjonsløsninger i Oslo, kundekontakt og rådgivning. Seksjonen er også ansvarlig for ulike aktiviteter som bidrar til at etatens mål om materialgjenvinning nås. Team kontrakt har ansvar for anskaffelser og kontraktoppfølging av ca 25 større og mindre kontrakter. Blant annet innsamlingen av glass, metall og tekstiler, nedstrømsløsninger for ulike avfallsfraksjoner, utplassering av returpunkter og distribusjon av poser til kildesortering. I tillegg har teamet ansvar for avtaler med utvalgte næringskunder.
Vi ønsker oss en positiv og initiativrik medarbeider som har evne til å bygge gode relasjoner internt og eksternt og bidra til et godt arbeidsmiljø. Personlig egnethet og relevant erfaring vil bli sterkt vektlagt ved ansettelsen.
Stillingen lønnes i lønnstrinn 48-52, avhengig av kompetanse og erfaring. For tiden utgjør dette kr 638 900 – kr 687 000,- pr. år.
Rådgiver rapporterer til teamleder Kontrakt/Næring.
Arbeidsoppgaver
- Prosjekt- og arbeidsgruppeledelse, deltakelse i prosjekter
- Kontraktansvar for egne kontrakter, herunder gjennomføre markedsanalyser, anskaffelser, kontraktoppfølging, utredninger og kontinuerlig utvikling av tjenestene
- Medansvar for andre kontrakter i seksjonens kontraktsportefølje
- Kompleks utredning og saksbehandling iht. gjeldende lover, forskrifter og prosedyrer
- Gjennomføre analyse, evaluering, rapportering av effekt på innførte tiltak
- Leder- og administrativ støtte til teamleder og seksjonsleder ved behov
- Bidra for øvrig til at alle seksjonens oppgaver utføres på en tilfredsstillende måte
Kvalifikasjoner
- Fullført høyere teknisk/naturvitenskapelig/juridisk utdannelse, minimum bachelor
- Andre utdannelsesretninger kan være aktuelle i kombinasjon med relevant arbeidsmessig erfaring
- Relevant erfaring fra stillingens arbeidsoppgaver kan kompensere for deler av manglede formell utdanning
- Kompetanse i kontraktoppfølging
- Kompetanse og erfaring med utredninger og kompleks saksbehandling
- Meget god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk
- God teknisk forståelse og kompetanse/forståelse for metode ifm gjennomføring av analyser/undersøkelser
- Erfaring fra offentlige anskaffelser, og kompetanse og erfaring med prosjektledelse er en fordel
Personlige egenskaper
- Stor arbeidskapasitet og evne til å kunne arbeide under press i perioder
- Selvdreven og initiativrik
- Engasjert, nyskapende og fleksibel
- Resultatorientert og stor gjennomføringsevne
- Evne til å bygge gode og langvarige relasjoner
- Evne til analytisk og strategisk tekning og til å se helhet og sammenhenger
Vi tilbyr
- En arbeidsplass med gode muligheter for faglig utvikling hvor du opparbeider deg etterspurt kompetanse
- Fleksitid
- Kantine
- Tilgang på trimrom
- Aktivt bedriftsidrettslag