Produksjonsavdelingen i Renovasjons- og gjenvinningsetaten omfatter flere behandlingsanlegg for avfall. Avdelingen består av to mottaks- og sorteringsanlegg for avfall, et forbrenningsanlegg som produserer fjernvarme og et biogassanlegg som produserer biogass og biogjødsel, samt en vedlikeholdsseksjon med planleggere og ulike verkstedtjenester.  Til sammen er det ca 115 ansatte i avdelingen.
Vi har store anskaffelses- og kontraktsoppfølgingsbehov i avdelingen, og vi ser etter en dyktig innkjøps- og kontraktsrådgiver med erfaring som skal være en del av teamet for å styrke etatens håndtering av anskaffelser på dette området.  Vi ser etter en som kan bidra med praktisk gjennomføring av anskaffelser og kontraktsoppfølging, samt bidra inn i arbeidet med innkjøpsstrategi. Dette er en nyopprettet stilling, og dersom du har god kjennskap til offentlige anskaffelser ser vi frem til å motta din søknad.

Arbeidsoppgaver

  • Koordinere og gjennomføre avdelingens anskaffelser iht. gjeldende lover og regelverk, spesielt i arbeid med markedsoversikt, kontraktstrategi og i utforming av kravspesifikasjoner.
  • Bistå i oppfølging og oppdatering av anskaffelsesplaner.
  • Koordinere og tilrettelegge kontraktsoppfølging, herunder
    • beramme og sette agenda for kontraktsoppfølging
    •  sørge for underlagsdokumentasjon
    •  tilrettelegge for revisjoner og stikkprøver
    •  oppfølging av reklamasjoner
    •  tilrettelegge for evaluering og evt. uttak av opsjoner
    •  annen kontraktsoppfølging
  • Deltagelse i andre prosjekter ved behov

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdannelse fra høgskole- eller universitet, minimum bachelornivå
  • Relevant erfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere noe for manglende formell utdanning

 

Krav til erfaring:

  • Erfaring med kontraktstyring og anskaffelser – minimum 2 år
  • Kompetanse og erfaring med utredning og saksbehandling
  • Meget god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk og engelsk
  • Kjennskap til systemer for kvalitets- og miljøledelse

Personlige egenskaper

  • Selvstendig og selvdreven
  • Initiativrik
  • Analytisk og med evne til å se helhet og sammenhenger
  • Gjennomføringsevne og stor arbeidskapasitet
  • Evne til å prioritere og å arbeide strukturert
  • Fleksibel

 

Fordel for stilling:

  • Tydelig, med evne til å bygge relasjoner internt og eksternt
  • Erfaring med offentlige anskaffelser
  • Erfaring med prosjektledelse og/eller -deltakelse
  • Erfaring med offentlig forvaltning
  • Juridisk/Teknisk/Merkantil kompetanse
  • Erfaring innenfor REGs fagområder

Vi tilbyr

  • Trivelig arbeidsmiljø
  • Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Tilgang på treningslokaler
  • Lønnes som spesialkonsulent II, stillingskode 195, lønnstrinn 45-52 (for tiden kr. 602.800 – 687.000) avhengig av kvalifikasjoner og erfaring
Om stillingen
Søknadsfrist: 30. mai 2021
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: OSLO
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Du kan lese mer om vår nye etat her.
Organisasjonsnummer: 923954791
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 OSLO
Kontaktinformasjon

Konrad Palmer

Seksjonssjef vedlikehold
Mobiltelefon: 995 88 826
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.