Har du lyst til å bidra til å levere samfunnskritiske tjenester til 700 000 fornøyde innbyggere?
Oslo kommune samler inn husholdningsavfall i egen regi, og har organisert dette i en egen avdeling,
Innsamlingsavdelingen (INN). Innsamlingen utføres av ca. 155 renovatører og 88 renovasjonsbiler.
Seksjon Innsamling Husholdning har faste ledige stillinger som sjåfør (renovatører). Seksjonen består av 4 geografiske områder med egne driftsledere, assisterende driftsledere og renovatører som sørger for innsamling av avfall hos byens befolkning.

Innsamlingen foregår mellom kl. 06.00 -14.00. Vi søker etter sjåfører med førerkort klasse C og gyldig yrkessjåførkompetansebevis. Stillingene er fysisk krevende.

Stillingene lønnes i lønnstrinn 18 – 30 avhengig av ansiennitet. For tiden utgjør dette kr 421 250 til kr 483 600 per år + fastlønnstillegg.

Til informasjon: Søkere vil aldri bli bedt om å oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen.

Arbeidsoppgaver

  • Transport, innsamling og levering av avfall iht. gjeldende ruteoppsett, lovverk, prosedyrer, rutiner og retningslinjer

  • Betjene ulike oppgaver på renovasjonsbil

  • Bruk av data og rapporteringsverktøy i henhold til gjeldende rutiner

  • Kommunisere med, og veilede kunder ved behov

  • Daglig kontroll av biler og utstyr iht. rutiner

  • Bidra med forslag til utvikling og forbedring innen ansvarsområde

  • Medvirke til utforming, gjennomføring og oppfølging av etatens systematiske HMS-arbeid

Krav til stillingen

  • Førerkort klasse C

  • Gyldig yrkessjåførkompetansebevis eller være villig til å ta det før oppstart

  • Norsk eller skandinavisk muntlig og skriftlig på A2-nivå

  • Relevant arbeidserfaring/kjøreerfaring med store kjøretøy

  • Nødvendig opplæring vil bli gitt.

Fordel for stillingen

  • Erfaring med innsamling av avfall og/eller bruk av komprimatorbil

  • Erfaring med kjøring i bymessige strøk

  • Gode digitale ferdigheter (nettbrett o.l.)

Personlige egenskaper

  • Stor arbeidskapasitet

  • Fleksibilitet

  • Serviceinnstilt og løsningsorientert

  • Ansvarsbevisst

  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Forutsigbar arbeidstid Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving

  • Meget gode pensjons- og forsikringsordninger Ordnede og trygge arbeidsforhold IA-bedrift

  • Sponset treningsavtale, trimrom, kantine. Gratis parkering på arbeidsplassen m/lademuligheter

Om stillingen
Søknadsfrist: 8. oktober 2021
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Verkseier Furulunds Vei 47, 0668 Oslo
Om selskapet

Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Du kan lese mer om vår nye etat her: oslo.kommune.no/etater-foretak-og-ombud/renovasjons-og-gjenvinningsetaten/
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Eyvind Einarssønn Spangen

Driftsleder
Mobiltelefon: +47 906 09 260

Frode Saga

Driftsleder
Mobiltelefon: +47 468 30 788
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.