Renovasjons- og gjenvinningsetaten (REG) satser for tiden stort på automasjon og har i den forbindelse etablert et nytt ingeniørteam i vedlikeholdsseksjonen. Dette teamet trenger en leder. Er det deg?

Vi ser etter en teamleder som er faglig sterk, god med folk og strategisk anlagt. Du vil ha ansvar for et team med 3 andre automasjonsingeniører, som sammen med automatikerne våre vil ha den operative oppfølgingen av fabrikkene.

Stillingen vil ha et overordnet ansvar for koordinering av informasjonssikkerheten sammen med avdelingens IT-gruppe.

I Oslo kommune liker vi folk og setter pris på mangfold. Alle kjønn, etnisiteter, religioner og funksjonsnivåer oppfordres til å søke – så lenge du grei, har et høyt faglig nivå og kan uttrykke deg godt skriftlig og muntlig på norsk håper vi du søker hos oss.

Arbeidsoppgaver

  • Administrative oppgaver

  • Utarbeide systemkonsepter og utviklingsplaner for styrings- og prosessystemer i avdelingen

  • Utarbeide og fasilitere langsiktig planlegging av kompetanseutvikling innenfor området prosesstyring/automatisering

  • Kontinuerlig arbeid med forbedring av arbeidsprosesser

  • Strategisk utvikling av automatisering, og delta i den tekniske utviklingen av anleggene

  • Ivareta rollen som systemforvalter av tilhørende fagsystemer og følge opp lokale systemforvaltere i etatens produksjonssystem

  • Koordinering av automasjons- og IT-støttefunksjoner

  • Styre arbeidet med informasjonssikkerhet i prosessanleggene

  • Sikre systemtilgjengelighet i forhold til oppsatte mål

  • Ansvar for kontakt og samarbeid med eksterne leverandører og samarbeidspartnere

  • Sikre at anskaffelser til anleggene innen arbeidsområdet gjennomføres forskriftsmessig

  • Ansvar for og deltakelse i prosjekter innenfor eget fagområde

Kvalifikasjoner

  • Mastergrad i kybernetikk/automatisering eller tilsvarende

  • Bachelor kan godkjennes ved dokumentert lang, operativ erfaring innen faget

  • Relevant operativ erfaring fra automatisering på større industrianlegg

  • God kjennskap til SCADA og tilhørende systemer

  • Kjennskap til nettverksteknologier i IT/OT-nettverk (EthernetIP, brannmur etc)

  • Norsk skriftlig og muntlig på nivå B1+ (kandidater kan bli bedt om å gjennomføre en språktest)

  • Erfaring med personalledelse er en fordel, men som minimum må det kunne vises til fagansvar eller prosjektledelse. I så fall vil personlig egnethet bli vektlagt i større grad

  • Erfaring med Rockwell vil telle positivt

Personlige egenskaper

  • Evne til strategisk planlegging

  • Systematisk og nøyaktig

  • Resultatorientert

  • Gjennomføringsevne

  • God formidlingsevne både skriftlig og muntlig

  • Gode samarbeidsegenskaper – flink med folk

Vi tilbyr

  • Trivelig arbeidsmiljø med gode muligheter for faglig utvikling

  • Fleksitidsordning

  • Gode velferdsordninger

  • Bedriftshelsetjeneste

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

  • Lønn etter avtale

Om stillingen
Søknadsfrist: 9. januar 2022
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Haraldrudveien 101, 0581 Oslo
Om selskapet

Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Du kan lese mer om vår nye etat her.
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Konrad Palmer

Seksjonssjef vedlikehold
Mobiltelefon: +47 995 88 826
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.