Seksjonsleder tjenesteutvikling
Er du en trygg leder som vil være med å utvikle innovative tjenester for Oslos innbyggere?
Renovasjons- og gjenvinningsetaten vil være ledende i vår bransje på å utvikle brukerorienterte tjenester til beste for mennesker og miljø. Da trenger vi deg som vil utvikle dette sammen med kompetente og løsningsorienterte medarbeidere. I seksjon for tjenesteutvikling er engasjementet og kreativiteten stor. Vi jobber med selvbetjeningsløsninger som vil øke tilgangen til våre tjenester og tester fremtidens kildesorteringsordninger hjemme hos innbyggerne. Sammen utforsker vi teknologi og tjenester i liten skala før vi iverksetter endringer ute i byen. I tillegg utvikler og drifter vi etatens dataplattform og utformer beslutningsgrunnlag for ulike systemer.
Til å lede seksjonen søker vi etter deg som har bakgrunn fra teknologi og prosjektledelse, uten at du trenger å kunne alt. Det viktigste er at du er en god leder som er glad i mennesker og trives med å samarbeide, gi råd og sparre med ansatte og ledere. Med stor handlekraft sørger du for å forankre og gjennomføre utviklingsprosjekter og iverksette tiltak. Som seksjonsleder deltar du i avdelingens ledergruppe.
Arbeidsoppgaver
-
Lede seksjonen og ha personal- og budsjettansvar for ti medarbeidere
-
Sørge for at strategier og mål blir omsatt til effektive innbyggertjenester
-
Støtte prosesser innen tjenesteutvikling, prosjektledelse og gevinstrealisering
-
Ansvar for at etaten har oppdatert kunnskap om digitalisering og tilgjengelig teknologi
-
Bidra til at etatens fagsystemer blir sett under ett
-
Fronte seksjonens fagområder overfor eksterne og interne aktører
Kvalifikasjoner
-
Relevant mastergrad. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
-
Minst tre års ledererfaring – helst på samme nivå som stillingen – og minst fem års relevant erfaring innen fagområdet
-
Erfaring med å lede utviklings- og endringsprosesser som involverer brukere
Fordel for stillingen:
-
Lederutdanning
-
Erfaring med relevant metodikk, gjennomføring av digital utvikling og prosjektledelse
-
Erfaring med å lede kompetansemiljøer og omsette strategier til prosjekt
-
Erfaring med offentlige anskaffelser
Personlige egenskaper
-
Gode evner til å lede, inspirere og bygge et godt arbeidsmiljø
-
Stor gjennomføringskraft og evne til å veksle mellom operative og strategiske oppgaver
-
Initiativrik, løsnings-, lærings- og utviklingsorientert
-
God til å samarbeide, skape relasjoner og bygge nettverk
Vi tilbyr
-
Faglig dyktige og engasjerte kolleger
-
En virksomhet som er opptatt av utvikling og kontinuerlig forbedring
-
Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
-
Lønn etter avtale
-
Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger (Oslo kommune betaler hele pensjonspremien)