Foto: Oslo kommune

Anskaffelsesrådgiver

Seksjon for anskaffelser og avtaleforvaltning (ANSA) har ansvar for ågjennomføre anskaffelser over kr 100000 i etaten. Vi er en seksjon som består av 20 engasjerte kollegaer.

Vi søker nådeg som har erfaring som innkjøper og som ønsker å gjennomføre de godeanskaffelsene. Hos oss vil du få anledning til å lede ulike typer anskaffelsermed stor verdi og være med på å videreutvikle faget. Vi skal være en aktør sompositivt utfordrer og bidrar til samfunnsutviklingen igjennom våre anskaffelser.

Arbeidsoppgaver

  • Rapportere til nærmeste leder og levere resultater innen stillingens ansvars- og fagområder i samsvar med planer og avtalte mål og resultater.

  • Sette seg inn i og følge opp Oslo kommunes verdigrunnlag, etiske regler, og medarbeiderprinsipper.

  • Ansvarlig for å utføre oppgaver etter gitte fullmakter innen gjeldende lover, forskrifter og regelverk i Oslo kommune samt bidra til et godt arbeidsmiljø.

Gjelder innenfor følgende arbeids- og ansvarsområder:

  • Gi operativ bistand til etatens avdelinger i alle aktiviteter knyttet til gjennomføring av optimale anskaffelser i hh.t. lov og forskrift om offentlige anskaffelser, samt kommunens anskaffelsesreglement

  • Lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser, herunder analyse, planlegging, utarbeidelse av kontraktstrategi og konkurransedokumenter, utlysning og forhandling

  • Evaluering av konkurransen i samarbeid med øvrige avdelinger, videreformidle informasjon om inngått avtale

  • Bidra til å videreutvikle kompetanse på innkjøpsområdet i etaten derigjennom både være rådgiver og drive opplæring av de ulike behovseierne

  • Aktivt identifisere forbedringsområder innen anskaffelsesprosessen

  • Være oppdatert på utviklingstrekk for fagområdet, delta i relevante fagfora

  • Bidra til realisering av Oslo kommune og virksomhetens innkjøpsstrategi med tilhørende mål, derav å oppfylle retningslinjer for miljø og etikk

  • Bidra til utvikling av gode avtaler i samarbeid med øvrige avdelinger for å oppnå gevinstrealisering

Kvalifikasjoner

  • Bachelor-/mastergrad innen økonomi, juridisk eller annen tilsvarende utdannelse på høyskolenivå. Lang erfaring, helst 10 år, innen fagfeltet kan kompensere for manglende formalkompetanse.
  • Relevant erfaring innen stillingens fagområde (lov og avtaleverk (LOA/FOA/FF)), minimum 1-3 års erfaring med gjennomføring av offentlige anskaffelsesprosesser.
  • Digital kompetanse, herunder god kunnskap om bruk av digitale verktøy eksempelvis konkurransegjennomføringsverktøy (KGV)
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Fordel for stillingen:

  • Fordel med erfaring fra avfalls- og energibransjen, logistikk og/eller prosessindustri

Personlige egenskaper

  • God på relasjoner/ service til de som skal bistås, kunne arbeide tverrfaglig og levere resultater innen gitte frister

  • Initiativrik, strukturert og selvgående

  • God forretningsforståelse, forstår resultatdrivere i virksomheten og leverandørmarkeder

  • Interesse for digitalisering og utnyttelse av teknologi

Vi tilbyr

  • Faglig dyktige kollegaer i et trivelig arbeidsmiljø med gode muligheter for faglig utvikling

  • En virksomhet som arbeider med et viktig samfunnsoppdrag og bidrar til det grønne skiftet

  • Fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor inntil to dager i uken

  • Det er muligheter for individuell tilrettelegging i henhold til etatens vedtatte Livsfasepolitikk dersom behov skulle oppstå for en periode

  • Stillingen avlønnes som spesialkonsulent II i lønnstrinn 45-55 (685 700 – 831 000) avhengig av ansiennitet og kompetanse

  • Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger (Oslo kommune betaler hele pensjonspremien)

Om stillingen
Søknadsfrist: 2. februar 2024
Ansettelsestype: Fast ansettelse
Stillingsbrøk: Fulltid
Arbeidssted: Oslo
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo.

Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb!

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise.

Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.

Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Randi Lie Trymbo

Seksjonssjef ANSA
Mobiltelefon: +47 414 99 580
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.