Anskaffelsesrådgiver
Seksjon for anskaffelser og avtaleforvaltning (ANSA) har ansvar for ågjennomføre anskaffelser over kr 100000 i etaten. Vi er en seksjon som består av 20 engasjerte kollegaer.
Vi søker nådeg som har erfaring som innkjøper og som ønsker å gjennomføre de godeanskaffelsene. Hos oss vil du få anledning til å lede ulike typer anskaffelsermed stor verdi og være med på å videreutvikle faget. Vi skal være en aktør sompositivt utfordrer og bidrar til samfunnsutviklingen igjennom våre anskaffelser.
Arbeidsoppgaver
-
Rapportere til nærmeste leder og levere resultater innen stillingens ansvars- og fagområder i samsvar med planer og avtalte mål og resultater.
-
Sette seg inn i og følge opp Oslo kommunes verdigrunnlag, etiske regler, og medarbeiderprinsipper.
-
Ansvarlig for å utføre oppgaver etter gitte fullmakter innen gjeldende lover, forskrifter og regelverk i Oslo kommune samt bidra til et godt arbeidsmiljø.
Gjelder innenfor følgende arbeids- og ansvarsområder:
-
Gi operativ bistand til etatens avdelinger i alle aktiviteter knyttet til gjennomføring av optimale anskaffelser i hh.t. lov og forskrift om offentlige anskaffelser, samt kommunens anskaffelsesreglement
-
Lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser, herunder analyse, planlegging, utarbeidelse av kontraktstrategi og konkurransedokumenter, utlysning og forhandling
-
Evaluering av konkurransen i samarbeid med øvrige avdelinger, videreformidle informasjon om inngått avtale
-
Bidra til å videreutvikle kompetanse på innkjøpsområdet i etaten derigjennom både være rådgiver og drive opplæring av de ulike behovseierne
-
Aktivt identifisere forbedringsområder innen anskaffelsesprosessen
-
Være oppdatert på utviklingstrekk for fagområdet, delta i relevante fagfora
-
Bidra til realisering av Oslo kommune og virksomhetens innkjøpsstrategi med tilhørende mål, derav å oppfylle retningslinjer for miljø og etikk
-
Bidra til utvikling av gode avtaler i samarbeid med øvrige avdelinger for å oppnå gevinstrealisering
Kvalifikasjoner
- Bachelor-/mastergrad innen økonomi, juridisk eller annen tilsvarende utdannelse på høyskolenivå. Lang erfaring, helst 10 år, innen fagfeltet kan kompensere for manglende formalkompetanse.
- Relevant erfaring innen stillingens fagområde (lov og avtaleverk (LOA/FOA/FF)), minimum 1-3 års erfaring med gjennomføring av offentlige anskaffelsesprosesser.
- Digital kompetanse, herunder god kunnskap om bruk av digitale verktøy eksempelvis konkurransegjennomføringsverktøy (KGV)
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Fordel for stillingen:
- Fordel med erfaring fra avfalls- og energibransjen, logistikk og/eller prosessindustri
Personlige egenskaper
-
God på relasjoner/ service til de som skal bistås, kunne arbeide tverrfaglig og levere resultater innen gitte frister
-
Initiativrik, strukturert og selvgående
-
God forretningsforståelse, forstår resultatdrivere i virksomheten og leverandørmarkeder
-
Interesse for digitalisering og utnyttelse av teknologi
Vi tilbyr
-
Faglig dyktige kollegaer i et trivelig arbeidsmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
-
En virksomhet som arbeider med et viktig samfunnsoppdrag og bidrar til det grønne skiftet
-
Fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor inntil to dager i uken
-
Det er muligheter for individuell tilrettelegging i henhold til etatens vedtatte Livsfasepolitikk dersom behov skulle oppstå for en periode
-
Stillingen avlønnes som spesialkonsulent II i lønnstrinn 45-55 (685 700 – 831 000) avhengig av ansiennitet og kompetanse
-
Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger (Oslo kommune betaler hele pensjonspremien)