Kunderådgivere
Er du løsningsorientert og flink med folk? Ønsker du å bidra med å legge til rette for en effektiv og bærekraftig avfallsinnsamling i Oslo?
Vi har tre ledige stillinger som kunderådgiver i team kundeoppfølging. Én av stillingene er fast, mens de to andre er vikariater på seks måneder med mulighet for forlengelse. OBS: Husk å oppgi i søknaden om du søker fast, vikariat eller begge stillinger.
Norge står overfor stadig høyere krav til kildesortering hjemme hos innbyggerne, og Oslo er ikke noe unntak. I Renovasjons- og gjenvinningsetaten er vi i gang med å endre hele systemet for kildesortering og gjenvinning, slik at vi kan utnytte enda mer av verdiene som er i avfallet vårt.
For å få til dette, må vi møte og veilede folk der de er, slik at de vet hva de kan og ikke kan gjøre. Kunderådgiverne godkjenner og følger opp renovasjonsløsninger hos alle Oslos innbyggere og over 2000 næringskunder. Får vi ikke hentet avfallet i et borettslag på grunn av snø eller feilparkerte biler, eller hvis renovatørene oppdager feil i kildesorteringen, er det kunderådgiverne som følger opp dette.
De har også ansvaret for returpunktene for glass- og metallemballasje som er plassert i hele byen. Jobben innebærer mye kundekontakt ved befaring, telefon og skriftlig i form av e-post og brev. Teamet har også ansvar for å forvalte flere innsamlings- og kundeavtaler.
Hvem er du? Du er resultatorientert, engasjert og serviceinnstilt, med evne til å bygge gode relasjoner til kunder, samarbeidspartnere og kolleger fra både egen og andre avdelinger i etaten.
Vi tilbyr en utfordrende stilling med varierte arbeidsoppgaver i et kundeorientert og til tider hektisk miljø. Kvinner oppfordres til å søke da de er underrepresentert i teamet.
Arbeidsoppgaver
- Godkjenne og kontrollere renovasjonsløsninger, og at plassering av disse følger gjeldende krav
- Følge opp avviksmeldinger fra innsamlingen og løse avvikene i samarbeid med kunden
- Utføre saks- og klagebehandling
- Kundebehandling med fokus på brukerorientering innenfor gjeldende regelverk
- Kontrollere og iverksette tiltak for å bedre avfallskvalitet og utsorteringsgrad hos kundene
- Samarbeid med kollegaer på tvers av avdelinger og etater, for å sikre effektiv tjenesteproduksjon og kontinuerlig forbedring av etatens tjenester og rutiner
- Støtte teamleder og bidra til at alle oppgaver utføres på en tilfredsstillende måte
Kvalifikasjoner
- Fullført utdannelse på minimum bachelor nivå
- Kompetanse og solid relevant erfaring med alle stillingensoppgaver kan oppveiekrav til formell utdannelse
- Førerkort klasse B
- Erfaring med saks- og kundebehandling, gjerne fra offentlig forvaltning.
- Meget godskriftlig og muntlig framstillingsevne
- Kompetanse i bruk av IKT-baserte arbeidsverktøy
- Teknisk forståelse
Fordel for stillingen:
- Kjennskap til avfallshåndtering og renovasjonsfaget
Personlige egenskaper
-
Evne til å bygge gode relasjoner med etatens kunder, kollegaer og samarbeidspartnere
-
Utpreget resultat- og gjennomføringskultur
-
Fleksibel og gode samarbeidsevner
-
Proaktiv, selvstendig og serviceinnstilt
-
Strukturert, nøyaktig og liker å jobbe etter prosedyrer og rutiner
-
Analytisk og metodisk, evne til å se helhet og sammenhenger
-
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
-
En arbeidsplass med gode muligheter for faglig utvikling
-
Fleksitid
-
Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
-
Tilgang til trimrom og subsidiert treningsavtale
-
Aktivt bedriftsidrettslag
-
Kantine
-
Stillingen lønnes etter ansiennitet i lønnstrinn 34-38, for tiden fra kr. 565.600 – 605.300