Har du kommersiell teft og trigges av å skape resultater sammen med kunder og kolleger?
Nå har vi en spennende mulighet som Kommersiell Forretningsutvikler.
Introduksjon av avdelingen:
Som Kommersiell Forretningsutvikler vil du ha ansvaret for å skape lønnsom vekst gjennom strategisk samarbeid med kundene både nasjonalt og internasjonalt, der prosjektsalg, relasjonsbygging og strategi er viktige drivere.
Stillingen er organisert under Kommersiell enhet og vil rapportere til Leder Salg. Stillingen skal primært fokusere på å øke inntjening og skape nye markeder for forretningsområdet – «Deponi og Forurensede masser». Det skal fokuseres både på salg/trading inn til både egne deponi og eksterne deponi, samt noe aktivitet knyttet til eksport både nasjonalt og kontinentalt.
Det grønne skiftet og overgangen til en sirkulær økonomi krever nye behandlingsløsninger som både tar vare på miljø og samtidig sørger for gjenvinning av ressurser i avfallet. Fremtidsfokus er en soleklar del av vår hverdag og strategien vår gjenspeiler dette. Det vi snakker om og jobber med i dag er morgendagens løsning for en bærekraftig ressursgjenvinning, for miljøet, våre kunder og vår arbeidsplass.
Her er litt av det vi kan tilby deg:
- Du får mulighet til å være med å utvikle fremtidens løsninger for avfallshåndtering og ressurs gjenvinning.
- Et godt arbeidsmiljø med motiverte, engasjerte og kompetente kollegaer
- Kontorplass i Drammen. Det kan også vurderes kontorplass på en av Lindums andre lokasjoner.
- Fleksibel arbeidssituasjon med varierte oppgaver
- Et uformelt arbeidsmiljø hvor du vil møte trivelige kollegaer som vil deg vel
- Fokus på din kompetanseutvikling i tråd med selskapets strategiske utvikling
- Kort vei til leder og arbeid i små prosjektteam
- Gode forsikringsordninger, og en svært god pensjonsavtale
- En trivelig kantine med god kantineordning over lønn
- Dekning at treningsrelaterte utgifter
Litt om arbeidsoppgavene:
- Identifisere muligheter for vekst innen forretningsområdene
- Løsningssalg (B2B) mot nye og eksisterende nøkkelkunder
- Utvikling av gode relasjoner med sentrale aktører og beslutningstakere
- Delta i strategiutforming
- Ansvarlig for å følge til enhver tid gjeldende salgsprosess.
- God kommunikasjon med Lindums logistikkavdeling og ved behov meglere for båttransport
- Ved behov delta på eksterne kundearrangement, messer, konferanser osv
- Registrere og følge opp muligheter og prosjekter i gjeldene IT- systemer
- Reiseaktivitet må påberegnes.
Kvalifikasjoner vi ønsker oss:
- God forretnings- og markedsforståelse
- Selvstendig, strukturert og systematisk.
- Resultatorientert og målrettet med gjennomføringsevne
- Høyere relevant utdannelse på minimum Bachelor nivå. Erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
- Bransjeerfaring er en fordel, men ikke et absolutt krav
- Du må kunne bidra i strategiarbeid og utviklingsprosjekter
- Erfaring med bruk av CRM verktøy og Microsoft 365.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Du kjenner til relevant regelverk og standarder
Personlige egenskaper som verdsettes:
- Du mener miljø er verdt å jobbe for og ønsker å bidra til grønn verdiskapning
- Du er nysgjerrig og leter etter løsninger
- Du verdsetter struktur og har orden i sakene
- Du trives godt med å jobbe sammen med andre
- Du søker alltid å være profesjonell i jobben din
- Du liker å snakke med folk og forstår viktigheten av god formidling.
- Du tar initiativ og er opptatt av vi lykkes sammen
Du finner mening i våre verdier TENK OM- Troverdig, Entusiastisk, Nyskapende, Kunnskapsrike, rOmslige og Miljøbevisste
Publisert 20. desember 2024