Renovasjons- og gjenvinningsetaten søker spesialkonsulent II/arkivar med god IKT-kompetanse.
Vi søker deg som har god arkivfaglig forståelse. Du er initiativrik, serviceinnstilt og har gode IKT-kunnskaper. Du vil bidra med din erfaring ved innføring av ACOS WebSak og andre digitaliserings- og utviklingsprosjekter etaten står ovenfor. Daglige arkivoppgaver vil også være en del av stillingen.

Arkivfunksjonen består av 4 dyktige medarbeidere og inngår som en del av avdeling Fellestjenester. Vi legger stor vekt på samarbeid og det å yte god service.

Avlønning i lønnstrinn 39 – 45 (pr. dags dato kr 541 400 – kr 602 800). Lønnsplassering er avhengig av erfaring og kompetanse.

Ved intern tilsetting søker vi vikar tom 31.12.2021 med mulighet for forlengelse. Oppgi om du søker på begge stillingene.

Arbeidsoppgaver

Ansvar i samarbeid med arkivleder for koordinering av daglig drift av arkivet, oppdatering av prosedyrer, arkivplan, brukerveiledninger o.l.

Bidra og å koordinere det daglig arkivarbeidet som journalføring, kvalitetssikring, bevaring, kassasjon og gjenfinning.
Påse at daglig drift er i samsvar med gjeldende lover og reglement samt påse at arbeidsoppgavene utføres på en rasjonell og effektiv måte.
Opplæring av saksbehandlere i WEBSAK fra ACOS.
Delaktig i pågående prosjekter som berører arkivdriften eller brukerne .
Du har et veilednings- og rådgivningsansvar i arkivfaglige problemstillinger.
Ansvar for rapportering og oppfølging av tekniske feil i arkivsystemetKvalitetssikring av journaldatabase i henhold til rutinedokument og gjeldende regelverk.
Mottak, fordeling og utsendelse av digitalpost og post
Journalføring og kvalitetssikring av dokumenter og saksbehandlingssystem.

Saksbehandling, iht. gjeldende lover, forskrifter og prosedyrer.

Kvalifikasjoner

Relevant universitets- eller høgskoleutdanning med arkivkunnskap i fagkretsen, minimum bachelornivå.  Minimum 4 års erfaring fra fagområdet kan kompensere for manglende utdanning.

Minimum to års erfaring fra elektronisk arkiv.
Erfaring med rådgivning i bruk av IKT-verktøy i saksbehandlingsprosesser.
God kunnskap om Noark-baserte arkivsystemer.

Kunnskap om kommunal forvaltning og kommunale arkiver

Personlige egenskaper

Løsningsorientert og fleksibel.
Erfaring med teamarbeid.
Gode samarbeidsevner.
Nøyaktig.

Strukturert.

Vi tilbyr

Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter

Fleksibel arbeidstid, 37,5 timer pr. uke inkl. lunsj

Om stillingen
Søknadsfrist: 16. mars 2021
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Oslo
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Organisasjonsnummer: 923954791
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 OSLO
Kontaktinformasjon

M'Hammed Fadil

Mobiltelefon: 954 69 254
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.