Renovasjons- og gjenvinningsetaten (REG) satser for tiden stort på automasjon og har i den forbindelse
etablert et nytt ingeniørteam i vedlikeholdsseksjonen. Dette teamet trenger en faglig leder. Er det deg?

Vi ser etter en ingeniør som er faglig sterk, god med folk og strategisk anlagt. Du vil ha fagansvar for et
team med 3 automasjonsingeniører, som sammen med øvrig vedlikeholdspersonell vil ha den operative
oppfølgingen av fabrikkene.

Arbeidsoppgaver

  • Administrative oppgaver

  • Utarbeide systemkonsepter og utviklingsplaner for styrings- og prosessystemer i avdelingen

  • Planlegging av kompetanseutvikling innenfor området

  • Prosesstyring/automatisering

  • Kontinuerlig arbeid med forbedring av arbeidsprosesser

  • Strategisk utvikling av automatisering, og delta i den tekniske utviklingen av anleggene

  • Systemforvalter av tilhørende fagsystemer

  • Koordinering av automasjons- og IT-støttefunksjoner

  • Informasjonssikkerhet i prosessanleggene

  • Kontakt og samarbeid med eksterne leverandører og samarbeidspartnere

  • Sikre at anskaffelser til anleggene innen arbeidsområdet gjennomføres forskriftsmessig

  • Prosjektarbeid

Kvalifikasjoner

  • Mastergrad i kybernetikk/automatisering eller tilsvarende

  • Bachelor kan godkjennes ved dokumentert lang, operativ erfaring innen faget

  • Relevant operativ erfaring fra automatisering på større industrianlegg

  • God kjennskap til SCADA og tilhørende systemer

  • Kjennskap til nettverksteknologier i IT/OT-nettverk (EthernetIP, brannmur etc)

  • Norsk skriftlig og muntlig på nivå B1+ (kandidater kan bli bedt om å gjennomføre en språktest)

  • Erfaring med Rockwell vil telle positivt

Personlige egenskaper

  • Evne til strategisk planlegging

  • Systematisk og nøyaktig

  • Resultatorientert

  • Gjennomføringsevne

  • God formidlingsevne både skriftlig og muntlig

  • Gode samarbeidsegenskaper – flink med folk

Vi tilbyr

  • Trivelig arbeidsmiljø

  • Gode muligheter for faglig utvikling

  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor

  • Gode velferdsordninger

  • Bedriftshelsetjeneste

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

  • Stillingen lønnes i lønnstrinn 52-61 (for tiden kr. 710 800 – 951 900)

Om stillingen
Søknadsfrist: 20. mars 2022
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Brobekkveien 101, 0582 Oslo
Om selskapet

Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo. Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb! Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise. Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Konrad Palmer

Avdelingsdirektør
Mobiltelefon: +47 995 88 826
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.