Business controller

Er du opptatt av miljø og ønsker å bidra til mer effektiv bruk av ressurser? Tror du digitale virkemidler og gode beslutningsgrunnlag er viktig for en bærekraftig sirkulær økonomi? Er du analytisk, strukturert og trives med samarbeid på tvers av fagområder? Er du en lagspiller som ønsker å gjøre andre gode? Da bør du bli med på laget vårt!

Den som ansettes vil operere i skjæringspunktet mellom forretningsutvikling, business controlling og prosjektledelse, og blir en viktig del av den økonomiske, strategiske og analytiske kompetansen i Renovasjons- og gjenvinningsetaten. Stillingen er plassert i direktørens stab under seksjonen for virksomhetsstyring, strategi og analyse. Seksjonen har fem ansatte og jobber ut mot alle etatens avdelinger. Personen vil ha et tett samarbeid med etatens controllere. Det er et stort digitaliseringsfokus i virksomheten, og du vil forhåpentligvis være en viktig bidragsyter. Ansvarsområdene gjør at kandidaten må ha evne til å drive sine egne arbeidsoppgaver fremover, samtidig som man følger opp andre.  Arbeidsoppgavene vil være svært varierende og krever gode samarbeidsevner.

 

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet styringsdialog, herunder etatsbudsjett og måltall
  • Medvirke til at seksjonen har et godt samarbeid med øvrige deler av REG
  • Gjennomføre/delta i prosjekter i samspill med andre avdelinger
  • Kvalitetssikre saker til og fra byrådsavdelingen (MOS)
  • Rapportering til byrådsavdelingen (MOS)
  • Bidra med utvikling og oppfølging av mål- og resultatstyring i etaten
  • Bidra i utviklingen og implementeringen av REGs virksomhetsstrategi
  • Analysearbeid
  • Digitalisering

Kvalifikasjoner

Krav til utdanning:

  • Siviløkonom, master i økonomi/industriell økonomi eller annen høyere teknisk eller IT-faglig utdanning med økonomifokus.
  • Fordypning innenfor økonomistyring, investeringsanalyse, bedriftsøkonomisk analyse er spesielt relevant.

Krav til erfaring:

  • Erfaring med håndtering av større datamengder, prognosesetting, rapportering og budsjettarbeid er en fordel.
  • Meget gode IT-kunnskaper vektlegges (Excel, databaser, statistisk programvare og Agresso).
  • Relevant erfaring fra lignende arbeid og ansvarsområde er et fortrinn.

Personlige egenskaper

  • Positiv og løsningsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper kombinert med evne til å arbeide strukturert og målbevisst
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • God gjennomføringskapasitet
  • Personlig egnethet vil vektlegges

Vi tilbyr

  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • En meget trivelig arbeidsplass
  • Fleksitid, 37,5 timers arbeidsuke, inkludert lunsj
  • Solide pensjons-, låne- og forsikringsordninger
  • God innsikt i offentlig forvaltning
  • Treningsrom på arbeidsplassen
  • Lønn etter avtale

 

Om stillingen
Søknadsfrist: 19.05.2021Arbeidssted: OsloStillingsform: Fast ansettelseHeltid/deltid: Heltid

Søk Stillingen

Om arbeidsgiveren
Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten Adresse: Haraldrudveien 20, 0581 OSLOOrg.nr.: 923954791Hjemmeside: https://www.oslo.kommune.no/etater-foretak-og-ombud/renovasjons-og-gjenvinningsetaten/#gref

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Kontakt
Anders Dahl
Seksjonsleder Virksomhetsstyring, strategi og analyse
Mobil: 414 79 124
Stikkord