Er du opptatt av miljø og ønsker å bidra til mer effektiv bruk av ressurser? Tror du digitale virkemidler og gode beslutningsgrunnlag er viktig for en bærekraftig sirkulær økonomi? Er du analytisk, strukturert og trives med samarbeid på tvers av fagområder? Er du en lagspiller som ønsker å gjøre andre gode? Da bør du bli med på laget vårt!
Den som ansettes vil operere i skjæringspunktet mellom forretningsutvikling, business controlling og prosjektledelse, og blir en viktig del av den økonomiske, strategiske og analytiske kompetansen i Renovasjons- og gjenvinningsetaten. Stillingen er plassert i direktørens stab under seksjonen for virksomhetsstyring, strategi og analyse. Seksjonen har fem ansatte og jobber ut mot alle etatens avdelinger. Personen vil ha et tett samarbeid med etatens controllere. Det er et stort digitaliseringsfokus i virksomheten, og du vil forhåpentligvis være en viktig bidragsyter. Ansvarsområdene gjør at kandidaten må ha evne til å drive sine egne arbeidsoppgaver fremover, samtidig som man følger opp andre. Arbeidsoppgavene vil være svært varierende og krever gode samarbeidsevner.
Arbeidsoppgaver
- Overordnet styringsdialog, herunder etatsbudsjett og måltall
- Medvirke til at seksjonen har et godt samarbeid med øvrige deler av REG
- Gjennomføre/delta i prosjekter i samspill med andre avdelinger
- Kvalitetssikre saker til og fra byrådsavdelingen (MOS)
- Rapportering til byrådsavdelingen (MOS)
- Bidra med utvikling og oppfølging av mål- og resultatstyring i etaten
- Bidra i utviklingen og implementeringen av REGs virksomhetsstrategi
- Analysearbeid
- Digitalisering
Kvalifikasjoner
Krav til utdanning:
- Siviløkonom, master i økonomi/industriell økonomi eller annen høyere teknisk eller IT-faglig utdanning med økonomifokus.
- Fordypning innenfor økonomistyring, investeringsanalyse, bedriftsøkonomisk analyse er spesielt relevant.
Krav til erfaring:
- Erfaring med håndtering av større datamengder, prognosesetting, rapportering og budsjettarbeid er en fordel.
- Meget gode IT-kunnskaper vektlegges (Excel, databaser, statistisk programvare og Agresso).
- Relevant erfaring fra lignende arbeid og ansvarsområde er et fortrinn.
Personlige egenskaper
- Positiv og løsningsorientert
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper kombinert med evne til å arbeide strukturert og målbevisst
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- God gjennomføringskapasitet
- Personlig egnethet vil vektlegges
Vi tilbyr
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- En meget trivelig arbeidsplass
- Fleksitid, 37,5 timers arbeidsuke, inkludert lunsj
- Solide pensjons-, låne- og forsikringsordninger
- God innsikt i offentlig forvaltning
- Treningsrom på arbeidsplassen
- Lønn etter avtale