Vi søker ny controller

 

Er du opptatt av miljø og ønsker å bidra til en mer effektiv bruk av ressurser? Tror du digitale virkemidler og gode beslutningsgrunnlag er viktig for en bærekraftig sirkulær økonomi? Er du analytisk, strukturert og trives med samarbeid på tvers av fagområder og en lagspiller som ønsker å gjøre andre gode?

Da bør du bli med på laget vårt!

Den som ansettes blir en viktig del av den økonomiske og analytiske kompetansen hos oss. Ansvarsområdet er bredt og variert. Du vil få ansvar for økonomisk oppfølging av drifts- og investeringsbudsjett og skal være en pådriver i budsjett-, analyse- og rapporterings- og forbedringsprosesser, inkludert digitalisering.

Du inngår i et fagmiljø sammen med fem andre controllere. Stillingen rapporterer til økonomisjef.

Attester og vitnemål må vedlegges i søknaden i WebCruiter før søknadsfristens utløp. Har du utdanning fra utlandet, må denne være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for oppfølging av egne enheter
  • Utarbeide budsjett og prognoser i dialog med ledere i etaten
  • Økonomiske analyser og beregninger
  • Rådgivning for ledere og andre ansatte innen økonomiområdet
  • Rapportering på økonomi og produksjon/statistikk
  • Bidra i utvikling og effektivisering av etaten

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på masternivå, fortrinnsvis innenfor økonomirelaterte fag
    • Forutsatt bachelorgrad kan relevant erfaring kompensere for manglende utdanning på masternivå
  • Meget god kjennskap til Microsoft-programmer
  • Digital kompetanse, herunder kunnskap om trygg og kritisk bruk av digitale verktøy

Fordel for stillingen

  • God virksomhetsforståelse og evne til å sette seg inn i nye problemstillinger
  • Kjennskap til ERP-system, gjerne Unit4 som virksomheten benytter
  • Erfaring fra håndtering av større datamengder, prognosesetting, rapportering og budsjettarbeid
  • Kompetanse innen controlling og erfaring fra forbedringsarbeid
  • Meget gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Positiv og løsningsorientert person som er lærevillig og initiativrik
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper kombinert med evne til å arbeide strukturert og målbevisst
  • Analytisk og resultatorientert
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Personlig egnethet vil vektlegges

Vi tilbyr

  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling i en spennende bransje
  • En meget trivelig arbeidsplass med dyktige og engasjerte kollegaer
  • Fleksitidsordning og 37,5 timers arbeidsuke inkludert lunsj
  • Solide pensjons- og forsikringsordninger
  • Fri tilgang til treningsrom og mulighet for subsidiering av treningsavgift
  • Lønn etter avtale i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ

 

Om stillingen
Søknadsfrist: 24. november 2024
Ansettelsestype: Fast ansettelse
Stillingsbrøk: Fulltid
Antall stillinger: 1
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo.

Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb!

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise.

Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.

Organisasjonsnummer: 923954791
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 OSLO
Kontaktinformasjon

Per Torgeir Sønsterud

Avdelingsdirektør
Mobiltelefon: 98 20 75 09
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.