Er du opptatt av miljø og ønsker å bidra til en mer effektiv bruk av ressurser? Tror du digitale virkemidler og gode beslutningsgrunnlag er viktig for en bærekraftig sirkulær økonomi? Er du analytisk, strukturert og trives med samarbeid på tvers av fagområder? Er du en lagspiller som ønsker å gjøre andre gode? Da bør du bli med på laget vårt!

Den som ansettes blir en viktig del av den økonomiske og analytiske kompetansen hos oss. Ansvarsområdet er bredt og variert innenfor økonomi, analyse og teknologi. Du får ansvar for økonomisk oppfølging av drifts- og investeringsbudsjett og skal være en pådriver i budsjett-, analyse- og rapporterings- og forbedringsprosesser, inkludert digitalisering. Du inngår i et fagmiljø sammen med fem andre controllere. Stillingen rapporterer til økonomisjef.

Arbeidsoppgaver

  • Rapportering på økonomi og produksjon/statistikk

  • Utarbeide budsjett og prognoser i dialog med ledere

  • Ansvar for oppfølging av egne enheter

  • Økonomiske analyser og beregninger

  • Rådgivning for ledere og andre ansatte innen økonomiområdet

Kvalifikasjoner

  • Relevant universitets-/ høgskoleutdanning, minimum bachelornivå, fortrinnsvis master med studieretning innen økonomirelaterte fag.

  • God virksomhetsforståelse og evne til å sette seg inn i nye problemstillinger

  • Inngående kjennskap til Microsoft-programmer og generelt gode digitale kunnskaper.

  • Fordel med kjennskap til ERP-system, gjerne Unit4 som virksomheten benytter

  • Fordel med erfaring fra håndtering av større datamengder, prognosesetting, rapportering og budsjettarbeid

  • Svært gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Positiv og løsningsorientert som person som er lærevillig og initiativrik

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper kombinert med evne til å arbeide strukturert og målbevisst

  • Analytisk og resultatorientert

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

  • Personlig egnethet vil vektlegges

Vi tilbyr

  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling

  • En meget trivelig arbeidsplass

  • Fleksitid, og 37,5 timers arbeidsuke inkludert lunsj

  • Solide pensjons- og forsikringsordninger

  • Stillingen avlønnes i ltr. 47 – 53, for tiden 648 600 – 724 500 kroner per år

Om stillingen
Søknadsfrist: 17. oktober 2021
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Haraldrudveien 20
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Du kan lese mer om vår nye etat her: oslo.kommune.no/etater-foretak-og-ombud/renovasjons-og-gjenvinningsetaten/
Organisasjonsnummer: 923954791
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 OSLO
Kontaktinformasjon

Odd Arne Fagerheim

Mobiltelefon: +47 413 51 233
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.