Avdelingsdirektør – Innsamling
Bli kjent med Renovasjons- og gjenvinningsetaten, Oslo kommune
Nå har du mulighet til å lede vår avdeling for Innsamling i Renovasjons- og gjenvinningsetaten (REG) i Norges største kommune. Et viktig og samfunnsnyttig oppdrag. Kvinner oppfordres særskilt til å søke da de er underrepresenterte i etatens ledergruppe og i avdeling Innsamling.
For å nå ambisiøse klimamål og omstilling til en sirkulær økonomi, står avfallsbransjen overfor store endringer. Vi søker deg som virkelig ønsker å lede våre ansatte innen innsamling av avfall og inspireres av følgende tanker:
-
Hvordan kan avdelingen, til en av Norges største avfallsvirksomheter, bidra til å nå klimamålene med sin drift?
-
Hva kan vi gjøre for å tilby vår tjeneste til det beste for Oslos innbyggere?
-
Hva skal til for å lykkes med å lede kompetente og fremoverlente medarbeidere?
Du finner oss i sentrum av Oslos avfallsnæring, ved Norges største gjenbruksstasjon og sorteringsanlegg – med kort vei til offentlig transport. Fra vår kantines takterrasse på Haraldrud har du utsikt til Oslofjorden, men også et overblikk over byen, fra Stovner i Nord, Ekeberg i Sør og Holmenkollen i Vest. Samtidig har vårt kontorbygg også et velutstyrt trimrom.
Innsamlingsavdelingen består av ca. 200 medarbeidere, som på hverdager (og noen helge- og helligdager) har rundt 100 renovasjonskjøretøy i operativ drift. Det gjør at vi i løpet av en uke tømmer ca. 115 000 beholdere for byens nær 700 000 innbyggere / 350 000 husholdninger. Avdelingen har også lager- og verkstedfunksjoner.
Vi kan tilby dyktige og kunnskapsrike kollegaer samt samfunnsviktige arbeidsoppgaver i innovative miljøer som jobber for fremtiden.
Om du skal jobbe hos oss må du like folk og operativ drift samt glede deg til å hver dag møte et miljø som er glødende opptatt av å levere fremtidsrettede tjenester iht. innbyggernes krav og forventninger
Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb.
Arbeidsoppgaver
-
Ledelse og utvikling av avdelingen med rundt 200 medarbeidere og deltakelse i etatens toppledergruppe.
-
Personal- og budsjettansvar for avdelingens fagområder og medarbeidere
-
Levere resultater innen stillingens ansvarsområder i samsvar med strategiske planer og avtalte mål og resultatindikatorer.
-
Bidra til andre avdelingers resultater og måloppnåelse gjennom aktiv samhandling og kompetansedeling på tvers i avdelingen og i etaten.
-
Representere etaten i aktuelle nettverk og øvrige fagmiljø.
-
Drifte og vedlikeholde avdelingens kvalitets- og miljøledelsessystem.
Kvalifikasjoner
-
Relevant utdanning på master-/hovedfagsnivå.
-
Forutsatt Bachelorgrad kan lang og relevant erfaring kompensere for manglende master-/hovedfagsnivå.
-
Lederutdanning (minimum 30 studiepoeng). Lang og relevant ledererfaring kan kompensere for manglende lederutdanning.
-
Dokumenterte og målbare resultater fra lignende lederstilling.
-
Erfaring fra ledelse av utviklings- og endringsprosesser
-
God kjennskap til, og operativ erfaring fra, transport-/logistikktjenester fra tilsvarende type stilling/ansvarsområde.
-
Digital kompetanse, herunder kunnskap om trygg og sikker bruk av digitale verktøy
Fordel for stillingen
-
Forståelse for IKT som et virkemiddel i utviklingen av en driftsorganisasjon.
Personlige egenskaper
-
Evne til å lede strategisk og tillitsbasert, herunder å å kombinere strategisk og operativ tilnærming.
-
Gode analytiske evner.
-
Gode samarbeidsevner, tydelig og løsningsorientert.
-
Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig på norsk og engelsk.
-
God på relasjons- og nettverksbygging.
Vi tilbyr
-
Engasjerte og faglig dyktige medarbeidere
-
En virksomhet med søkelys på kontinuerlig forbedring og utvikling
-
Fleksibel arbeidstid og hybrid hverdag
-
Lønn etter avtale
-
Gode pensjon, forsikrings- og låneordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen.