Arbeidsoppgaver vil bestå i:
• Sikre god økonomistyring i Lindumkonsernet
• Utarbeide månedlige avdelingsregnskap og følge opp dette internt mot avdelingsledere
• Utarbeide kvartalsregnskaper med konsolidering for konsern
• Ansvarlig for budsjettprosess
• Analysearbeid for alle forretningsområder
• Ansvar for datavarehus
• Utarbeide KPI-er i samarbeid med forretningsområdene og oppfølgingen av disse
• Bistå prosjektledere og ledere med økonomisk rådgivning og oppfølging
• Ha fokus på kostnadsreduserende tiltak
• Være pådriver for kontinuerlig forbedring gjennom proaktivt arbeid med forbedring og effektivisering av rutiner og arbeidsprosesser
• Andre oppgaver ved behov
Kvalifikasjoner:
• Relevant høyere økonomisk utdanning på hovedfags-/mastergradsnivå,
• Minimum 3-5 års erfaring
• Erfaring fra arbeid med lønnsomhetsanalyser
• Erfaring med regnskap, budsjett og prognosearbeid
• Solid kunnskap innen MS Office, spesielt Excel, samt god systemforståelse
Personlige egenskaper:
• God økonomiforståelse
• Analytiske ferdigheter, proaktiv
• Strukturert og systematisk
• God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
• Være selvstendig. Kunne lede og avholde møter på ulike nivåer internt og eksternt.
• Lojal til Lindums verdier TENK OM – Troverdig, Entusiastisk, Nyskapende, Kunnskapsrike, rOmslige og Miljøbevisste.
Lindum fokuser på de menneskelige ressursene og kan tilby:
• Godt arbeidsmiljø
• Gode utviklingsmuligheter
• Faglige utfordringer
• Lønn etter avtale
Publisert 29. juli 2020