Fagansvarlig regnskap

Liker du å forklare regnskap slik at alle forstår? Vi ser etter deg som er lærings- og utviklingsorientert og ikke er redd for å foreslå nye løsninger. Samtidig er det viktig at du kombinerer din faglige nysgjerrighet og endringsvilje med evne til å bygge gode relasjoner og få folk med deg.

Hos oss vil du samarbeide med tolv kolleger i økonomiseksjonen med ulik bakgrunn og fartstid i kommunen. I tillegg vil du ha mye kontakt med ansatte fra andre deler av virksomheten, og være vår kontaktperson overfor kommunerevisjonen. For å fungere godt i stillingen bør du se regnskap som en servicefunksjon, og dermed vektlegge samarbeid og god kommunikasjon. Og siden du blir en del av en etat som etter vår mening utfører en av byens viktigste jobber, er det ingen ulempe om du er miljøengasjert!

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for årsregnskap og avslutning av månedsregnskap

  • Koordinere regnskapskonsulentenes arbeidsoppgaver

  • Ha god internkontroll i regnskapsprosessene

  • Være etatens kontaktpunkt ved regnskapsrevisjon

  • Sørge for at effektive regnskapsrutiner blir utviklet og fulgt opp

  • Bistå i intern økonomistyring og rapportering

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på minimum bachelornivå innen økonomi

  • Erfaring fra regnskap, fakturahåndtering og bruk av økonomisystemer

  • God digital forståelse og ferdigheter

  • Kjennskap til lover og regler innen regnskap

Personlige egenskaper

  • Endrings-, utviklings- og løsningsorientert

  • Målrettet og handlekraftig

  • Gode samarbeids- og relasjonsskapende evner

  • Gode evner til å formidle fag til ikke-økonomer

Personlige egenskaper vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Faglig dyktige og engasjerte kolleger

  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor

  • Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger (Oslo kommune betaler hele pensjonspremien)

  • Sponset treningsmedlemskap

  • Lønn etter avtale

 

Om stillingen
Søknadsfrist: 29. mars 2023
Ansettelsestype: Fast ansettelse
Stillingsbrøk: Fulltid
Arbeidssted: Haraldrudveien 20
Om selskapet

Oslo Kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo.

Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb!

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise.

Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.

Adresse: Haraldrudveien 20
0581 OSLO
Kontaktinformasjon

Odd Arne Fagerheim

Økonomisjef
Mobiltelefon: +47 413 51 233
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.