Driftsleder

Er du opptatt av miljø og gode løsninger for klimaet? Da kan det hende du er den driftslederen vi ser etter i Renovasjons- og gjenvinningsetaten!

Vår driftsleder for OsloKompost går av med pensjon, og vi søker nå hans etterfølger. Som driftsleder har du flere spennende ansvarsområder! Blant annet må du sørge for vedlikehold av anleggenes maskinpark, drifte hageavfallsmottakene kostnadseffektivt, og tilrettelegge for publikum med hensyn til levering av hageavfall og salg av kompostprodukter. Her vil du få brukt dine praktiske egenskaper! Har du i tillegg erfaring og/eller interesse for markedsføring, salg og produktutvikling, vil dette være en stor fordel for stillingen.

Stillingen innebærer personalansvar for flere team på totalt 19 personer, som holder til på 5 ulike lokasjoner i Oslo.

Høres dette ut som en stilling for deg? Da ønsker vi gjerne din søknad!

Vi ønsker å sikre at alle søknader blir behandlet likt og ber derfor om at alle søker via WebCruiter.

Til informasjon: Aktuelle kandidater vil bli innkalt til et 1.gangsintervju som vil foregå digitalt pr. videomøte, mens 2.gangsintervjuer vil finne sted ved fysisk oppmøte.

Arbeidsoppgaver

  • Drift av hageavfallsmottak

  • Drift av kompost- og jordproduksjonsanlegg

  • Produktutvikling, markedsføring og salg av kompostprodukter

  • Personalansvar

  • Ansvar for at faktureringsgrunnlag, dagsoppgjør og rutiner følges opp til enhver tid

  • Vedlikehold av anlegg, utstyr og maskinpark

  • Bistå med kverning av etatens hageavfallsmottak på gjenbruksstasjoner

  • Sørge utarbeidelse og etterlevelse av gode rutiner og prosedyrer i henhold til kommunens og øvrig relevant regel- og avtaleverk

Oppgavelisten er ikke uttømmende, og mulige endringer i ansvarsområde og arbeidsoppgaver, samt organisatorisk plassering må påregnes.

Kvalifikasjoner

Krav til formell utdannelse

  • Minimum 3-årig relevant utdannelse fra høgskole eller universitet

  • Relevant utdanning innen ledelse

  • Dokumentert og god relevant erfaring innen ledelse med personalansvar kan kompensere for manglende formell utdanning

Nødvendige kvalifikasjoner

  • Kompetanse innen kompostering og bruk av jordforbedringsmidler

  • Maskinførerbevis (M2/M4)

  • Førerkort, klasse B

  • Gode digitale ferdigheter

  • Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Grøntfaglig bakgrunn eller erfaring

  • Avfallsfaglig erfaring og innsikt

  • Kunnskaper innen drift av komposteringsmaskiner

  • Interesse for salg og markedsføring

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som har en positiv innstilling, samt gode motivasjons- og samarbeidsevner. Du må også være selvgående, og evne å se hva som må gjøres. I denne stillingen er det ellers nødvendig at du er fleksibel, samt at du har stor arbeidskapasitet når det er nødvendig.

Vi tilbyr

  • Meningsfylt arbeid i en etat som arbeider for å skape varige holdninger og adferd knyttet til kildesortering, ombruk/avfallsreduksjon, og som er i vekst og utvikling

  • Gode muligheter for faglig utvikling

  • Et raust og godt arbeidsmiljø

  • Inkluderende Arbeidsliv (IA-bedrift)

  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

  • Tilgang til trimrom for ansatte på etatens hovedkontor i Haraldrudveien 20

  • Stillingen avlønnes som driftssjef etter ansiennitet i lønnstrinn 48-50 (for tiden kr. 685.600 -711.300 per år) avhengig av ansiennitet og erfaring

Om stillingen
Søknadsfrist: 6. desember 2022
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Sørliveien 70, 1279 Oslo
Om selskapet

Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo. Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb! Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise. Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Tormod Kisen

Seksjonsleder
Mobiltelefon: +47 913 94 308

Linn Kvalvik

Admin.konsulent - Rekruttering
Kontortelefon: +47 218 02 180
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.