Administrerende direktør
Har du forretningsmessig teft og interesse for bærekraftige løsninger? Er du opptatt av det grønne skiftet og motivert for å omsette dette til kundefokuserte og kostnadseffektive løsninger?
Du vil overta et solid økonomisk fundament og få muligheten til å lede og utvikle en av de større virksomhetene i Midt-Troms.
Som administrerende direktør har du det overordnede ansvaret for drift og videreutvikling av våre forretningsmessige virksomheter Senja Avfall IKS, Senja Avfall Miljø AS og Senja Avfall Næring AS. Du vil også ha en viktig rolle opp mot selskaper vi har eierandel i som Finnsnes Fjernvarme AS. Sammen med resten av ledergruppen er du ansvarlig for at konsernet utvikler seg og oppnår strategiske og operasjonelle målsettinger.
Vi søker oss en aktiv og samlende leder som ser helheten og verdien av en god organisasjon for å nå både lovpålagte og kommersielle mål. Du evner å skape engasjement internt i organisasjonen, mot kunder, eiere og du jobber smidig innenfor selskapsstrukturen med våre underliggende selskaper. Vi ser etter en leder som skaper tillit, som motiveres av forretningsmessig utvikling, og som synliggjør Senja Avfall i bransjens ulike fora. Vi tilbyr en topplederstilling i et selskap med utviklingsmuligheter og ambisjoner.
Ansvarsområder
-
Overordnet ansvar for drift og utvikling av selskapene Senja Avfall IKS, deres døtre og relaterte selskaper
-
Sikre måloppnåelse på strategiske og operasjonelle målsettinger
-
Sikre optimal organisering og kostnadseffektiv drift
-
Overordnet budsjett-, personal- og kvalitetsansvar i selskapet
-
Holder seg oppdatert på teknologiske og miljømessig utvikling i bransjen og holdningsmessige endringer i befolkningen
-
Bidra til kunnskap og fokus på bærekraftige løsninger rundt avfallshåndtering hos våre interessenter
Kompetansekrav
-
Ledererfaring fra drifts- og/eller tverrfaglige organisasjoner
-
God organisatorisk forståelse og erfaring fra både operativ og strategisk ledelse
-
Gode kommunikasjonsevner og skriftlig fremstillingsevne på norsk
-
God økonomiforståelse, og evne å forstå en kompleks og regulert bransje
-
Høyere utdanning på minimum bachelornivå. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
Ønsket:
-
Forståelse for styrearbeid og vårt samfunnsoppdrag som en offentlig eid aktør
-
Produksjonsforståelse og markedskompetanse
-
Bransjeforståelse og interesse for det grønne skiftet
-
Erfaring fra å utvikle kommersielle virksomheter
Personlige egenskaper
-
Strategisk og utviklingsorientert
-
Motiverende og samlende i lederstil
-
Analytisk og trygg med god organisatorisk forståelse
-
Høy grad av integritet og ansvarsbevisst i sine vurderinger
Spørsmål? Ta kontakt med vår rådgiver i Adecco Select, Marius Tzatchev, telefon 473 25 181 for en uforpliktende og fortrolig samtale innledningsvis.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Vi anbefaler deg å søke i god tid innen søkndsfristen 18/5.
Publisert 25. april 2023