Vi har store anskaffelses- og kontraktsoppfølgingsbehov i avdelingen, og vi ser etter en dyktig innkjøps- og kontraktsrådgiver med erfaring som skal være en del av teamet for å styrke etatens håndtering av anskaffelser på dette området. Vi ser etter en som kan bidra med praktisk gjennomføring av anskaffelser og kontraktsoppfølging, samt bidra inn i arbeidet med innkjøpsstrategi. Dette er en nyopprettet stilling, og dersom du har god kjennskap til offentlige anskaffelser ser vi frem til å motta din søknad.
Arbeidsoppgaver
- Koordinere og gjennomføre avdelingens anskaffelser iht. gjeldende lover og regelverk, spesielt i arbeid med markedsoversikt, kontraktstrategi og i utforming av kravspesifikasjoner.
- Bistå i oppfølging og oppdatering av anskaffelsesplaner.
- Koordinere og tilrettelegge kontraktsoppfølging, herunder
- beramme og sette agenda for kontraktsoppfølging
- sørge for underlagsdokumentasjon
- tilrettelegge for revisjoner og stikkprøver
- oppfølging av reklamasjoner
- tilrettelegge for evaluering og evt. uttak av opsjoner
- annen kontraktsoppfølging
- Deltagelse i andre prosjekter ved behov
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse fra høgskole- eller universitet, minimum bachelornivå
- Relevant erfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere noe for manglende formell utdanning
Krav til erfaring:
- Erfaring med kontraktstyring og anskaffelser – minimum 2 år
- Kompetanse og erfaring med utredning og saksbehandling
- Meget god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk og engelsk
- Kjennskap til systemer for kvalitets- og miljøledelse
Personlige egenskaper
- Selvstendig og selvdreven
- Initiativrik
- Analytisk og med evne til å se helhet og sammenhenger
- Gjennomføringsevne og stor arbeidskapasitet
- Evne til å prioritere og å arbeide strukturert
- Fleksibel
Fordel for stilling:
- Tydelig, med evne til å bygge relasjoner internt og eksternt
- Erfaring med offentlige anskaffelser
- Erfaring med prosjektledelse og/eller -deltakelse
- Erfaring med offentlig forvaltning
- Juridisk/Teknisk/Merkantil kompetanse
- Erfaring innenfor REGs fagområder
Vi tilbyr
- Trivelig arbeidsmiljø
- Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid
- Tilgang på treningslokaler
- Lønnes som spesialkonsulent II, stillingskode 195, lønnstrinn 45-52 (for tiden kr. 602.800 – 687.000) avhengig av kvalifikasjoner og erfaring