Som innkjøpssjef vil du arbeide på både strategisk og operativt nivå.
Innkjøpsseksjonen har det overordnede faglige og strategiske ansvaret for anskaffelser og kontraktsstyring i etaten. Enheten utarbeider strategier og prosedyrer innenfor ansvarsområdene, gir opplæring, og gjennomfører den tekniske delen av anskaffelser. Seksjonen foretar den innkjøpsfaglige kvalitetssikringen av anskaffelsene og gir råd ifm gjennomføring av alle konkrete anskaffelser. Eierskapet og ansvaret for de ulike anskaffelsene ligger i øvrige avdelinger i etaten, som eier tjenestene og varene som anskaffes. Det er et tett samarbeid mellom innkjøpsseksjonen og tjenesteområdene som eier anskaffelsene.
Seksjonen gjennomfører og tilrettelegger anskaffelser av ett vidt spekter av varer og
tjenester, innenfor både prosessindustri, bygg og anlegg, og kommunal tjenesteyting.
Seksjonen har 7 dyktige innkjøpere.
Renovasjons- og gjenvinningsetaten skal være en aktør som positivt utfordrer og bidrar til samfunnsutviklingen igjennom våre anskaffelser!
Arbeidsoppgaver
Lede og utvikle innkjøpsseksjonen på en målrettet og effektiv måte.
Sikre at anskaffelser gjennomføres i henhold til gjeldende lover for offentlige anskaffelser, forskrifter og overordnede føringer.
Overordnet ansvar for etatens anskaffelser, herunder koordinering og kvalitetssikring av avdelingens arbeid.
Utarbeide og implementere etatens strategier, prosedyrer, retningslinjer for anskaffelser og kontraktsstyring.
Være etatens forhandlingsleder i anskaffelsessaker
Ansvar for målrettet og kontinuerlig kompetanseutvikling i etaten.
Lede og delta i prosjekter og tverretatlige samarbeidsfora.
Kvalifikasjoner
Høyere utdanning (bachelor eller master) fortrinnsvis innen fagområdene juss, økonomi, logistikk eller teknologi. Det er en fordel med fordypning i anskaffelse/innkjøp
God erfaring med lov og forskrift om offentlige anskaffelser (LOA/FOA/FF)
God kommunikasjons- og forhandlingskompetanse
Solid erfaring fra innkjøpsområdet også med ledererfaring
God virksomhetsforståelse
Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
God digital kompetanse med forståelse for verktøyenes utnyttelsesmuligheter innenfor de aktuelle tjenesteområder.
Fordel med erfaring fra kontraktsstyring av anskaffelsesportefølje
Fordel med erfaring fra avfalls- og energibransjen, logistikk og/eller prosessindustri.
Personlige egenskaper
Evne til å motivere og lede medarbeidere
Positiv, serviceinnstilt og med gode samarbeidsegenskaper.
God gjennomførings- og forhandlingsevne.
Gode kommunikasjons- og fremstillingsevner, både muntlig og skriftlig
Initiativrik og løsningsorientert – du setter deg raskt inn i nye problemstillinger og bidrar til effektive måter å utføre arbeidet på.
Analytisk, nøyaktig og strukturert.
Vi tilbyr
Trivelig arbeidsmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
Gode velferdsordninger
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Fleksibel arbeidstid
Lønn etter avtale