Har du kommersiell teft og trigges av å skape resultater sammen med kunder og kolleger?

 

Nå har vi en spennende mulighet som Kommersiell Forretningsutvikler.

Introduksjon av avdelingen:

Som Kommersiell Forretningsutvikler vil du ha ansvaret for å skape lønnsom vekst gjennom strategisk samarbeid med kundene både nasjonalt og internasjonalt, der prosjektsalg, relasjonsbygging og strategi er viktige drivere.

Stillingen er organisert under Kommersiell enhet og vil rapportere til Leder Salg. Stillingen skal primært fokusere på å øke inntjening og skape nye markeder for forretningsområdet – «Deponi og Forurensede masser». Det skal fokuseres både på salg/trading inn til både egne deponi og eksterne deponi, samt noe aktivitet knyttet til eksport både nasjonalt og kontinentalt.

Det grønne skiftet og overgangen til en sirkulær økonomi krever nye behandlingsløsninger som både tar vare på miljø og samtidig sørger for gjenvinning av ressurser i avfallet. Fremtidsfokus er en soleklar del av vår hverdag og strategien vår gjenspeiler dette. Det vi snakker om og jobber med i dag er morgendagens løsning for en bærekraftig ressursgjenvinning, for miljøet, våre kunder og vår arbeidsplass.

 

Her er litt av det vi kan tilby deg: 

  • Du får mulighet til å være med å utvikle fremtidens løsninger for avfallshåndtering og ressurs gjenvinning.
  • Et godt arbeidsmiljø med motiverte, engasjerte og kompetente kollegaer
  • Kontorplass i Drammen. Det kan også vurderes kontorplass på en av Lindums andre lokasjoner.
  • Fleksibel arbeidssituasjon med varierte oppgaver
  • Et uformelt arbeidsmiljø hvor du vil møte trivelige kollegaer som vil deg vel
  • Fokus på din kompetanseutvikling i tråd med selskapets strategiske utvikling
  • Kort vei til leder og arbeid i små prosjektteam
  • Gode forsikringsordninger, og en svært god pensjonsavtale
  • En trivelig kantine med god kantineordning over lønn
  • Dekning at treningsrelaterte utgifter

Litt om arbeidsoppgavene: 

  • Identifisere muligheter for vekst innen forretningsområdene
  • Løsningssalg (B2B) mot nye og eksisterende nøkkelkunder
  • Utvikling av gode relasjoner med sentrale aktører og beslutningstakere
  • Delta i strategiutforming
  • Ansvarlig for å følge til enhver tid gjeldende salgsprosess.
  • God kommunikasjon med Lindums logistikkavdeling og ved behov meglere for båttransport
  • Ved behov delta på eksterne kundearrangement, messer, konferanser osv
  • Registrere og følge opp muligheter og prosjekter i gjeldene IT- systemer
  • Reiseaktivitet må påberegnes.

 

Kvalifikasjoner vi ønsker oss:

  • God forretnings- og markedsforståelse
  • Selvstendig, strukturert og systematisk.
  • Resultatorientert og målrettet med gjennomføringsevne
  • Høyere relevant utdannelse på minimum Bachelor nivå. Erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
  • Bransjeerfaring er en fordel, men ikke et absolutt krav
  • Du må kunne bidra i strategiarbeid og utviklingsprosjekter
  • Erfaring med bruk av CRM verktøy og Microsoft 365.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Du kjenner til relevant regelverk og standarder

 

Personlige egenskaper som verdsettes:

  • Du mener miljø er verdt å jobbe for og ønsker å bidra til grønn verdiskapning
  • Du er nysgjerrig og leter etter løsninger
  • Du verdsetter struktur og har orden i sakene
  • Du trives godt med å jobbe sammen med andre
  • Du søker alltid å være profesjonell i jobben din
  • Du liker å snakke med folk og forstår viktigheten av god formidling.
  • Du tar initiativ og er opptatt av vi lykkes sammen

 

Du finner mening i våre verdier TENK OM- Troverdig, Entusiastisk, Nyskapende, Kunnskapsrike, rOmslige og Miljøbevisste

Om stillingen
Søknadsfrist: 7. januar 2025
Ansettelsestype: Fast ansettelse
Stillingsbrøk: Fulltid
Antall stillinger: 1
Arbeidssted: Drammen
Om selskapet

Lindum As

Lindum bidrar til å redusere utslipp av klimagasser og miljøgifter. Vi videreutvikler måter å gjenvinne ressursene i avfall på ved hjelp av kompetanse, forskning og samarbeid. Vi har en ambisiøs visjon om å være fremst innen bærekraftig ressursgjenvinning – for miljøets skyld! Vi er faktisk en av Norges ledende virksomheter innen behandling og ressursgjenvinning av organisk avfall og forurensede masser. Vi har virksomhet over store deler av Sør-Norge, driver eget biogassanlegg i Drammen, er medeier Den Magiske Fabrikken i Tønsberg og eier/driver flere deponier for spesielle avfallstyper og håndtering av forurensede masser.

Vi satser tungt på forskning og utvikling for å bidra til å realisere praktiske og innovative løsninger for den sirkulære økonomien. I 2023 omsatte Lindumkonsernet for 717 MNOK. Vi har 160 medarbeidere som jobber hver dag for at Lindum skal kunne gi viktige bidrag til nasjonale og regionale miljø- og klimamålsettinger. Vårt hovedkontor ligger i Drammen.

Organisasjonsnummer: 979618840
Adresse: Lerpeveien 155
3036 DRAMMEN
Kontaktinformasjon

Ivar Ugland

Leder Salg
Mobiltelefon: 91 18 63 60
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.