Er DU vår nye, engasjerte kontrakts- og kvalitetsansvarlige?

Renovasjons- og gjenvinningsetaten samler inn avfall fra ca. 700 000 abonnenter, og har organisert dette i en egen avdeling, Innsamlingsavdelingen (INN). Innsamlingen utføres av ca. 155 renovatører og 88 renovasjonsbiler. INN forvalter også lager og utskiftning av avfallsbeholdere og containere.

Seksjon for kvalitet, anskaffelser og driftsstøtte har blant annet ansvaret for å gjennomføre anskaffelser for å dekke avdelingens behov, og følger opp kontraktene i avdelingens portefølje.

Vi søker nå etter en selvgående og initiativrik kontrakts- og kvalitetsansvarlig. Du vil få ansvaret for å gjennomføre anskaffelser, følge opp kontrakter og bidra til å sikre kvalitet i våre prosesser.

Vi ønsker oss en medarbeider som har evnen til å se helhet og sammenhenger, og som trives i et variert arbeidsmiljø. Du er en pådriver som ønsker å jobbe i tett samarbeid  med drift og andre i avdelingen/etaten for å løse oppgavene som ligger til stillingen.

Arbeidsoppgaver

  • Gjennomføre anskaffelser i henhold til gjeldende rutiner og regelverk for å dekke avdelingens behov
  • Styring og oppfølging av kontrakter, i samarbeid med brukere i avdelingen
  • Overvåking av utviklingen i leverandørmarked
  • Delta i og lede tverretatlige og interne samarbeidsfora, prosesser og prosjekter
  • Bidra til kvalitets- og forbedringsarbeid ved å delta i oppbygging, vedlikehold og utvikling av avdelingens system, iht. etatens kvalitets- og miljøledelsessystem
  • Saksbehandling og utredninger iht. gjeldende lover, forskrifter og prosedyrer
  • Bistand til andre relaterte oppgaver som ligger til avdelingens ansvarsområder

Kvalifikasjoner

  • Absolutte krav:
  • Relevant utdannelse fra høgskole- eller universitet på minimum bachelornivå, for eksempel innenfor økonomi, innkjøp/salg, jus, offentlig forvaltning eller samfunnsvitenskap
  • Relevant erfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Erfaring med gjennomføring av anskaffelser
  • Erfaring med kontraktstyring-/oppfølging
  • Kompetanse og erfaring med utredning og saksbehandling
  • Meget god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk
  • God muntlig og skriftlig formuleringsevne på engelsk

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Konkret erfaring med offentlige anskaffelser og oppfølging av offentlige kontrakter vil bli sterkt vektlagt
  • Erfaring med prosess-/prosjektdeltakelse og/eller -ledelse vil bli vektlagt
  • Erfaring med sosiale krav og/eller miljøkrav i anskaffelser og kontrakter
  • Juridisk utdanning/erfaring/forståelse
  • Teknisk kompetanse (fortrinnsvis knyttet til tunge kjøretøy)
  • Erfaring med offentlig forvaltning
  • Erfaring fra avfallsbransjen
  • Logistikkerfaring
  • Kjennskap til relevant lovverk for saksbehandling for offentlig sektor
  • Kjennskap til systemer for kvalitets- og miljøledelse

Personlige egenskaper

  • Gjennomføringsevne og med stor arbeidskapasitet
  • God relasjonsbygger, med evne til å samarbeide med andre med ulik fagbakgrunn/erfaring
  • Initiativrik, selvstendig og selvdreven
  • Systematisk og strukturert, og med evne til å jobbe iht. frister
  • Evne til analytisk og strategisk tenkning og til å se helhet og sammenhenger
  • Fleksibel og med evne til å prioritere

Vi tilbyr

  • Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
  • Gode pensjons-, låne – og forsikringsordninger
  • IA-bedrift
  • Fleksitidsordning
  • Sponset treningsavtale
  • Lønnstrinn 45-47 , for tiden kr 602 800.- til kr  626 900.- pr. år, avhengig av erfaring og kompetanse
Om stillingen
Søknadsfrist: 5. april 2021
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Oslo
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Du kan lese mer om vår nye etat her.
Organisasjonsnummer: 923954791
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 OSLO
Kontaktinformasjon

Tone Stokstad Haarr

Seksjonsleder
Mobiltelefon: 959 40 963
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.