Renovasjons- og gjenvinningsetaten samler inn avfall fra ca. 700 000 abonnenter, og har organisert dette i en egen avdeling, Innsamlingsavdelingen (INN). Innsamlingen utføres av ca. 155 renovatører og 88 renovasjonsbiler. INN forvalter også lager og utskiftning av avfallsbeholdere og containere.
Seksjon for kvalitet, anskaffelser og driftsstøtte har blant annet ansvaret for å gjennomføre anskaffelser for å dekke avdelingens behov, og følger opp kontraktene i avdelingens portefølje.
Vi søker nå etter en selvgående og initiativrik kontrakts- og kvalitetsansvarlig. Du vil få ansvaret for å gjennomføre anskaffelser, følge opp kontrakter og bidra til å sikre kvalitet i våre prosesser.
Vi ønsker oss en medarbeider som har evnen til å se helhet og sammenhenger, og som trives i et variert arbeidsmiljø. Du er en pådriver som ønsker å jobbe i tett samarbeid med drift og andre i avdelingen/etaten for å løse oppgavene som ligger til stillingen.
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføre anskaffelser i henhold til gjeldende rutiner og regelverk for å dekke avdelingens behov
- Styring og oppfølging av kontrakter, i samarbeid med brukere i avdelingen
- Overvåking av utviklingen i leverandørmarked
- Delta i og lede tverretatlige og interne samarbeidsfora, prosesser og prosjekter
- Bidra til kvalitets- og forbedringsarbeid ved å delta i oppbygging, vedlikehold og utvikling av avdelingens system, iht. etatens kvalitets- og miljøledelsessystem
- Saksbehandling og utredninger iht. gjeldende lover, forskrifter og prosedyrer
- Bistand til andre relaterte oppgaver som ligger til avdelingens ansvarsområder
Kvalifikasjoner
- Absolutte krav:
- Relevant utdannelse fra høgskole- eller universitet på minimum bachelornivå, for eksempel innenfor økonomi, innkjøp/salg, jus, offentlig forvaltning eller samfunnsvitenskap
- Relevant erfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere for manglende formell utdanning
- Erfaring med gjennomføring av anskaffelser
- Erfaring med kontraktstyring-/oppfølging
- Kompetanse og erfaring med utredning og saksbehandling
- Meget god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk
- God muntlig og skriftlig formuleringsevne på engelsk
Ønskede kvalifikasjoner:
- Konkret erfaring med offentlige anskaffelser og oppfølging av offentlige kontrakter vil bli sterkt vektlagt
- Erfaring med prosess-/prosjektdeltakelse og/eller -ledelse vil bli vektlagt
- Erfaring med sosiale krav og/eller miljøkrav i anskaffelser og kontrakter
- Juridisk utdanning/erfaring/forståelse
- Teknisk kompetanse (fortrinnsvis knyttet til tunge kjøretøy)
- Erfaring med offentlig forvaltning
- Erfaring fra avfallsbransjen
- Logistikkerfaring
- Kjennskap til relevant lovverk for saksbehandling for offentlig sektor
- Kjennskap til systemer for kvalitets- og miljøledelse
Personlige egenskaper
- Gjennomføringsevne og med stor arbeidskapasitet
- God relasjonsbygger, med evne til å samarbeide med andre med ulik fagbakgrunn/erfaring
- Initiativrik, selvstendig og selvdreven
- Systematisk og strukturert, og med evne til å jobbe iht. frister
- Evne til analytisk og strategisk tenkning og til å se helhet og sammenhenger
- Fleksibel og med evne til å prioritere
Vi tilbyr
- Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
- Gode pensjons-, låne – og forsikringsordninger
- IA-bedrift
- Fleksitidsordning
- Sponset treningsavtale
- Lønnstrinn 45-47 , for tiden kr 602 800.- til kr 626 900.- pr. år, avhengig av erfaring og kompetanse