Logistikk koordinator
Forbrenningsmarked, Hafslund Oslo Celsio
Drives du av å jobbe med logistikkoptimalisering og nysgjerrig på nye markeder? Trives du i en operativ rolle tett på drift? Om du i tillegg ønsker en meningsfull jobb i et spennende selskap – da har vi jobben for deg!
Hafslund Oslo Celsio har en ledig stilling som logistikk koordinator i avdelingen for Energi Optimering. Vi søker etter en initiativrik person som skal ha ansvar for koordinering og løpende drift av selskapets supply chain for avfall og energi. Energi Optimering har ansvar for økonomisk optimering av Celsios varmeproduksjon med tilhørende supply chain av brensler, avfallsavtaler og resultatmargin.
Som logistikk koordinator vil du håndtere og holde tett kontakt med Celsios leverandører og kunder. Du skal drifte og operere kontraktene våre, og sørge for at de blir opprettholdt etter planen. Du vil også forhandle energi- og avfallsavtaler, og drive med kortsiktig planlegging av Celsios supply chain. Denne rollen er en viktig nøkkelfunksjon mellom avdelinger internt i selskapet med et tett samarbeid mot drift.
Vi ser etter deg som har erfaring fra kommersiell virksomhet, men nyutdannede med relevant utdanning innen fagfeltet vil også bli vurdert. I denne rollen får du være med å bidra med din kompetanse til utvikling og fremdrift i avdelingen. Den som ansettes vil ha store påvirkningsmuligheter innenfor fagfeltet, og det vil være rom for personlig utvikling.
Vi vet at mangfold skaper bedre resultater og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vær oppmerksom på at Hafslund Oslo Celsio har ansvar for kritisk infrastruktur og følger lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter ved ansettelser. Vi samarbeider med en ekstern leverandør som foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater i forbindelse med ansettelse. Bakgrunnssjekken innebærer verifisering av CV og annen søknadsdokumentasjon. Det er derfor et krav at du legger ved CV, vitnemål og relevante attester i rekrutteringsportalen.
Arbeidssted vil være på selskapets produksjonsanlegg på Klemetsrud, men mye tilstedeværelse på hovedkontoret vårt på Skøyen vil være en del av jobben (ca. 50/50). For nærmere opplysninger, kontakt gjerne leder for Energi Optimering, Christian Sanner.
Arbeidsoppgaver
- Operere eksisterende portefølje av lokale og internasjonale avtaler
- Oppfølging av transaksjoner og transaksjonssystemer
- Analyse og planlegging av kontraktsportefølje på kort og mellomlang sikt
- Delta i forhandlinger av energi- og avfallsavtaler
- Ansvarlig for oppfølging og forhandling med eksterne leverandører av logistikkrelaterte tjenester
- Ivareta og utvikle positivt samarbeid med transportører og kunder
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå innenfor områdene ingeniør, økonomi, logistikk, supply chain eller lignende
- Det er ønskelig med erfaring fra kommersiell og driftsrelatert virksomhet med fokus på forhandlinger, verdikjede og logistikk
- God tallforståelse og erfaring fra analysearbeid og IT systemer
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
- Du har evne til å ta beslutninger og tar initiativ til kontinuerlig utvikling
- Du har en analytisk tilnærming til problemstillinger
- Du identifiserer og utnytter kommersielle muligheter, samt at du har fokus på måloppnåelse
- Du kommuniserer tydelig både internt og mot kunder og leverandører
- Du utvikler kort- og langsiktige planer og følger opp planenes progresjon
- Du er en lagspiller som samarbeider godt med alle ledd i organisasjonen
Vi tilbyr
- Spennende, meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver hos en viktig samfunnsaktør i en bransje i
stor endring - Et høykompetent, tverrfaglig og godt arbeidsmiljø hvor vi jobber godt sammen for å utvikle selskapet og kollegaer
- Åpen og transparent lederskapskultur med tro på frihet under ansvar
- Konkurransedyktige betingelser
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Kantineordning
- Bedriftsidrettslag
- Tilgang til treningsfasiliteter
- Hybridkontor og fleksitidsordning