Miljøengasjerte avtalerådgivere med kommersiell teft
Blir du fort engasjert i faglige utfordringer og har alltid en idé til hvordan de kan løses? Da er du velkommen til å søke hos oss – og vi har tre ledige stillinger nå!
Vi ser etter deg som både er en god lagspiller og en pådriver for nye måter å jobbe på. Du bygger gode relasjoner internt og eksternt og trives med å jobbe sammen med flinke folk enten de er lærling, ingeniør eller direktør. Om du i tillegg er interessert i klima, miljø og bærekraft er det en fordel. Hos oss møter du hele spekteret av engasjement fra de som hovedsakelig er opptatt av kildesortering og gjenbruk, til dem som har gjort «klimanøytral» til en livsstil.
Som avtalerådgiver må du håndtere flere prosesser samtidig. Du må kunne tolke avtaletekster og ta hensyn både til tekniske og juridiske forhold. Du vil være rådgiver for avtaleeierne og overvåke leveransene fra oppstartsmøte til evaluering og kontraktsslutt. I tillegg til å sjekke at kvalitet og lovpålagte forhold er i orden, er det særlig viktig å følge opp krav om samfunnsansvaret, og ha kontroll på økonomien i avtalene, herunder blant annet prisjusteringer, dagmulkter og fakturaer.
Teamet du blir en del av forvalter avtaler på alt fra vektertjenester og levering av jobbfrukt til salg av glass og metall og innkjøp av renovasjonsbiler og produksjonsutstyr. Det er derfor en fordel om du liker å sette deg inn i nye fagområder, har stor arbeidskapasitet, holder deg oppdatert på utviklingen innen dine områder og har kommersiell teft. Det siste er viktig fordi det er byens innbyggere som finansierer virksomheten vår via renovasjonsgebyret. Da gjelder det å få mest mulig ut av pengene!
Renovasjons- og gjenvinningsetaten kjøper varer og tjenester for rundt 700 millioner kroner årlig. Seksjon anskaffelser og avtaleforvaltning har 19 medarbeidere som sammen gjennomfører fremtidsrettede og brukerorienterte anskaffelser og sørger for profesjonell forvaltning av avtalene.
Arbeidsoppgaver
-
Styre og følge opp 20-30 kontrakter i samarbeid med brukere i avdelingen
-
Gi råd og veiledning til budsjettansvarlig og behovseiere i hele avtaleperioden fra planlegging til avslutning
-
Overvåke og bidra til utvikling av leverandørmarkedet
-
Forvalte, følge opp og utvikle salgsavtaler
-
Utvikle og forbedre arbeidsmetoder og tjenester
-
Følge opp reklamasjoner og legge til rette for revisjoner og stikkprøver
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på bachelor-/masternivå innen økonomi, salg, innkjøp, jus eller samfunnsfag
- Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse
- 1-3 års relevant arbeidserfaring
- Erfaring med avtaleforvaltning
- Kompetanse innen utredning og saksbehandling
- Meget gode formuleringsevner i norsk skriftlig og muntlig
Fordel for stillingen:
- Erfaring med offentlige anskaffelser og oppfølging av offentlige kontrakter
- Erfaring med oppfølging av krav om samfunnsansvar i kontrakter
- Sertifisering i offentlige anskaffelser
- Meget god kompetanse på excel
- Gode ferdigheter i engelsk muntlig
Personlige egenskaper
- Initiativrik, løsnings- og resultatorientert
- Analytisk, nytenkende og god helhetsforståelse
- Strukturert og nøyaktig
- Tillitsvekkende og meget gode relasjonsskapende evner
- Prosessorientert og utholdende
Personlige egenskaper blir vektlagt
Vi tilbyr
-
Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
-
Svært gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
-
Fleksitid og mulighet for hjemmekontor
-
Subsidiert treningsavtale og eget trimrom
-
Stillingen lønnes i lønnstrinn 41-52 (for tiden kr. 637.900-781.500)