Er du en pådriver med et stort engasjement for god kundeservice, trives med saksbehandling og har interesse for miljø og renovasjon?

En av våre dyktige medarbeidere har flyttet til en annen del av landet, og nå har vi en ledig, fast stilling, som Rådgiver i vår Kunde- og Kontraktseksjon, Kundeteam A/D, med oppstart så snart som mulig.

Seksjonens engasjerte medarbeidere arbeider daglig for å gi Oslos befolkning en optimal avfallshåndtering hvor miljø og brukerorientering står i fokus. Vi har et særskilt ansvar for godkjenninger av renovasjonsløsninger, kundekontakt og rådgivning. I tillegg har seksjonen blant annet ansvar for anskaffelser og forvaltning av ca 20 kontrakter, samt planlegging og gjennomføring av aktiviteter som bidrar til at etatens mål om materialgjenvinning nås.

Vi tilbyr deg en utfordrende og variert stilling som vil bestå av både rutinepregede saksbehandlingsoppgaver, og utredningsoppgaver og deltakelse/ledelse i ulike arbeidsgrupper med fokus på å forbedre etatens tjenester. Du vil jobbe i et godt arbeidsmiljø, med høy kompetanse.

Vi ønsker oss en positiv og initiativrik kollega som har evne til å bygge gode relasjoner internt og eksternt, som har stor gjennomføringskraft., liker å jobbe i team og samtidig jobbe godt alene. Vår nye kollega bør også bidra til utvikling og et godt arbeidsmiljø. Det er viktig å kunne sette seg inn i sammensatte problemstillinger, se saker i en større sammenheng, og kunne beskrive saker godt, slik at ledelsen kan ta gode, velinformerte avgjørelser. Oppgavene vil variere i kompleksitet og innhold, og du må kunne sette deg inn i nye problemstillinger og fagområder. Personlig egnethet og relevant erfaring vil bli sterkt vektlagt ved ansettelsen.

Stillingen lønnes i lønnstrinn 49-52, avhengig av kompetanse og erfaring. For tiden utgjør dette kr 673 100,- til kr 710 800,- pr. år.
Rådgiver rapporterer til teamleder Kundeteam.

Arbeidsoppgaver

  • Lede- og delta i arbeidsgrupper og prosjekter.

  • Utredning og saksbehandling iht. gjeldende lover, forskrifter og prosedyrer

  • Evaluering, rapportering av effekt på innførte tiltak, kompetanseperson på metode, analyser

  • Bidra med behandling av utarbeidelse av svar i eksterne reguleringssaker, og mer rutinepregede saksbehandleroppgaver.

  • Administrativ støtte til teamleder og seksjonsleder ved behov.

  • Bidra med oppgaveløsning på tvers av ansvarsområdene i teamene i seksjonen

Kvalifikasjoner

  • Universitet eller høyskoleutdanning, minimum fullført bachelor nivå.

  • Kompetanse og erfaring med prosjektledelse, utredninger og saksbehandling.

  • Generell god digital kompetanse med forståelse for verktøyenes utnyttelsesmuligheter innenfor de aktuelle tjenesteområder.

  • God teknisk forståelse og kompetanse/ forståelse for metode for gjennomføring av analyser, undersøkelser.

  • Meget god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk.

Fordel for stillingen

  • Renovasjonsfaglig kompetanse

  • Stor arbeidskapasitet og evne til å kunne arbeide under press i perioder

  • Førerkort klasse B

  • Personlige egenskaper

  • Evne til analytisk og strategisk tenkning og til å se helhet og sammenhenger.

  • Selvdreven og initiativrik

  • Engasjert, nyskapende og fleksibel

  • Resultatorientert og stor gjennomføringsevne

  • Evne til å bygge gode og langvarige relasjoner.

Vi tilbyr

  • En arbeidsplass med gode muligheter for faglig utvikling, og hvor du opparbeider deg etterspurt kompetanse

  • Fleksibel arbeidstid

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

  • Subsidiert kantine med et variert utvalg

  • Treningsrom i arbeidslokalene, samt interne gruppetreninger

  • Bedriftsidrettslag, og sponset treningsavtale på treningssenter

Om stillingen
Søknadsfrist: 10. oktober 2021
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Haraldrudveien 20
Om selskapet

Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb.   Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Morten Bille

Mobiltelefon: +47 414 13 486

Tomas Remseth Andresen

Mobiltelefon: +47 988 28 953
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.