Bli en del av en innovativ og bærekraftig renovasjonstjeneste!

 

Renovasjonen i Karmøy kommune har gjennomgått en omfattende modernisering de siste årene. Våre tjenester er blant de beste i landet, og vi er stolte over å ha blitt en inspirasjon for bransjen på flere områder. Nå søker vi en engasjert og dyktig rådgiver til vårt team!

Stillingen inngår i lederteamet for renovasjon, med kontor på Kopparen/rådhuset. Som rådgiver har du utstrakt samarbeid med vår innhentingsavdeling og miljøpark, og samarbeider med en rekke fagressurser i kommunen. Vi er et lite team som håndterer et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og derfor må du være fleksibel og kunne ta ansvar ulike prosjekter og oppgaver. Du kommer tett på mange deler av virksomheten og vil jobbe med utvikling og drift i en bransje som er preget av samarbeid, deling og stor omstilling.

Renovasjonen henter inn avfall i egen regi, og drifter Borgaredalen miljøpark. Miljøparken har over 40 000 besøkende kunder årlig. I tillegg til gjenvinningsstasjon med tilhørende omlasting, drifter vi deponi, renseanlegg, kompostering og slamavvanning. Vi henter inn avfall hos ca 19 000 husholdningsabonnenter og enkelte næringskunder. Vi har en moderne dunkpark med RFID teknologi på alle dunker. Det gir oss store muligheter til digitale kjøreterminaler, datafangst og analyse, differensiert gebyr m.m. Miljøparken er under oppgradering, inkludert bygging av ny gjenvinningsstasjon for innbyggerne. Den skal åpne i 2025. Som rådgiver vil du bli involvert i drift og utvikling og bidrar til at tjenestene er gode, effektive og bærekraftige.

 

Dette får du være med på

Som rådgiver i renovasjonen vil du spille en sentral rolle i utviklingen av bærekraftige løsninger og sikre at våre tjenester forblir gode, miljøriktige og kostnadseffektive. Du blir en del av et engasjert team med varierte og spennende arbeidsoppgaver. Fra drift av miljøparken – til analyse, prosjektarbeid og utvikling av fremtidsrettede løsninger som kundekort og app, er dette en rolle for deg som vil gjøre en forskjell.

Hos oss vil du få en bred og variert hverdag. Dine oppgaver inkluderer blant annet:

  • Anskaffelser (utstyr, behandlingskontrakter, kjøretøy m.m.) og dialog med markedet om nye løsninger.
  • Utarbeidelse av årsrapporter og oppfølging av miljøparkens utslippstillatelse.
  • Analyse og rapportering av avfallsmengder, ruteplanlegging og utvikling av ordninger for farlig avfall og ombruk
  • Delta i spennende prosjekter, inkludert innføring av kundekort/app og oppgradering av miljøparken.
  • Besvare henvendelser fra kunder og saksbehandling ved behov
  • Være en støttespiller for strategi, kommunikasjon, økonomi og drift.

Oppgavespekteret er bredt, og vil bli delvis tilpasset den rette kandidaten.

Hvem ser vi etter?

Vi søker deg som:

  • Har relevant bakgrunn
  • Har gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, både skriftlig og muntlig.
  • Er engasjert, initiativrik og samarbeidsorientert – en lagspiller som også trives med selvstendig arbeid.
  • Har interesse for miljø og bærekraft, samt evne til å lære og omstille deg.

Kvalifikasjoner:

  • Fullført bachelor- eller mastergrad innen relevante fagområder (f.eks. miljøforvaltning, teknologi eller lignende)
    Stillingen lønnes som spesialkonsulent for søkere med bachelorgrad og som rådgiver for søkere med mastergrad.
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • Det er ønskelig med faglig bakgrunn innen miljøforvaltning, men andre bakgrunner vil også være aktuelle
  • Ønskelig med bakgrunn fra renovasjonsbransjen, men ikke et krav. Opplæring vil bli gitt.
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • En meningsfull jobb med spennende utfordringer i en bransje i rask utvikling
  • Mulighet til å bidra til bærekraftige løsninger og innovative prosjekter
  • Fleksibel arbeidstid og gode muligheter for faglig utvikling
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø og tett samarbeid med dyktige kollegaer
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale
Om stillingen
Søknadsfrist: 1. januar 2025
Ansettelsestype: Fast ansettelse
Stillingsbrøk: Fulltid
Antall stillinger: 1
Om selskapet

Karmøy Kommune

Karmøy er regionens største kommune med mer enn 43 000 innbyggere hvor du finner et godt bo- og oppvekstmiljø, et rikt kulturliv og gode fritidstilbud. Kommunen tilbyr god kvalitet på tjenestene og vil videreutvikle seg sammen med både deg, frivilligheten og næringslivet i en bærekraftig retning.

I kommunen er det 3600 ansatte i hel- og deltidsstillinger. Vi jobber kontinuerlig for å være regionens beste arbeidsplass og skal være modig, inkluderende og åpen.

Sammen om framtidens Karmøy

  • Sektor: Offentlig

 

Organisasjonsnummer: 940791901
Adresse: Statsråd Vinjes gate 25
4250 KOPERVIK
Kontaktinformasjon

Torbjørn Heggheim

Virksomhetsleder
Mobiltelefon: 46 87 93 90
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.