Har du lyst til å bli en del av vårt fagmiljø som bidrar til konkrete endringer for å ta bedre vare på jordas miljø og naturressurser? Mepex Consult har en visjon om Et bærekraftig samfunn – uten avfall. Våre verdier er pålitelige – engasjerte – nytenkende.
Stillingen vil inngå i anleggsavdelingen. Her vil du styrke teamet vårt som i dag består av 5 personer. Anleggsavdelingen jobber primært med større og mindre prosjekter innen sortering/materialgjenvinning med fokus på gjenvinning av plast samt energigjenvinning av avfall. Prosjektene dekker hele spekteret av oppgaver fra mulighetsstudie til selve byggeprosessen og inkluderer også oppfølging i garantiperioden.
Om mulighetene:
Du vil være i et tverrfaglig team og få muligheten til å påvirke og utvikle fremtidens kretsløpssamfunn. Du vil være med på å utvikle gode løsninger for blant annet sortering og gjenvinning av plast. Det er karrieremuligheter i Mepex Consult. Du vil få mulighet til å utvikle din kompetanse gjennom å være med på mange ulike prosjekter hos ulike kunder og være en del av vårt dyktige fagmiljø. Vi opplever å ha fremtidsrettet og samfunnsnyttige oppgaver.
Vi holder til i trivelige lokaler 2 min fra Asker togstasjon. Det er et godt arbeidsmiljø med en god kombinasjon av kvinner og menn i ulik alder. Har gode forsikringsordninger. Selskapet er sertifisert etter ISO 9001 og 14001 og arbeider med kontinuerlig måling av resultater og miljøforbedringer.
Her er link til noen av våre prosjekter: https://mepex.no/prosjekter/
Arbeidsoppgaver:
Som Rådgiver Sorterings- og gjenvinningsanlegg er dette eksempler på arbeidsoppgaver:
- Delta i og på sikt lede gjennomføring av prosjekter for utbygging og driftsoptimalisering av gjenvinningsanlegg, fra konseptfase til ferdig anlegg
- Beregne avfallsgrunnlag, utføre tekniske vurderinger, utarbeide kalkyler, planer med videre som beslutningsunderlag for investering
- Arbeid i alle prosjektfaser, som å
- utvikle konsepter
- utarbeide skisse
- gjennomføre forprosjekt
- bistå i forbindelse med anskaffelse av utstyr og leverandører, følge opp økonomi, følge opp kontrakter, rapportere, rådgivning i byggefase, bistå ved oppstart og å optimalisere drift
- Dialog med leverandørmarkedet for å holde deg oppdatert på utviklingen, nye tekniske løsninger og muligheter
- Kundekontakt i forhold til eksisterende og nye kunder
Formelle kvalifikasjon:
- Bachelor eller høyere utdannelse, eksempelvis ingeniør innen tekniske fag
- Arbeidserfaring kan kompensere for manglende høyere utdannelse
- Minst 3 års relevant arbeidserfaring, f.eks fra relevant prosess-industri, gjerne fra avfallsbransjen
- Gjerne erfaring fra prosjekt – og prosessledelse
Av dine personlige egenskaper legger vi vekt på:
- Et stort engasjement for miljø
- Vilje og evne til å ta initiativ og ansvar
- Konstruktivt samarbeid og fleksibilitet
- Teknisk interesse
- Analytisk og systematisk tilnærming
- Visjon og strategi – evne å være nytenkende
- Evne å tenke mersalg og nye kundeoppdrag
- Identifiserer deg med selskapets visjon og verdier slik at du aktivt kan bidra til å styrke disse