Har du lyst til å bidra til å levere samfunnskritiske tjenester til 700 000 fornøyde innbyggere?

Oslo kommune samler inn husholdningsavfall i egen regi, og har organisert dette i en egen avdeling,
Innsamlingsavdelingen (INN). Innsamlingen utføres av ca. 155 renovatører og 88 renovasjonsbiler.

Seksjon Innsamling Husholdning har ledig 4 faste stillinger som renovatører (sjåfører). Seksjonen har i dag 4 områder med egne driftsledere, assisterende driftsledere og renovatører som sørger for innsamling av avfall hos byens befolkning.
Innsamlingen foregår mellom kl. 06.00 -14.00.
Vi søker etter sjåfører med førerkort klasse C og gyldig yrkessjåførkompetansebevis.
Stillingene er fysisk krevende.
Stillingene lønnes i lønnstrinn 18 – 30 avhengig av ansiennitet. For tiden utgjør dette  kr  404 750 til kr 467 100  per år + fastlønnstillegg.

Arbeidsoppgaver

  • Innsamling, transport og levering av avfall iht. gjeldende ruteoppsett, lovverk, prosedyrer, rutiner og retningslinjer
  • Betjene ulike oppgaver på renovasjonsbil
  • Melde inn avvik og skadesaker iht. gjeldende rutiner
  • Kommunisere med, og veilede kunder ved behov
  • Daglig kontroll av biler og utstyr iht. rutiner
  • Bidra med forslag til utvikling og forbedring innen ansvarsområde
  • Medvirke til utforming, gjennomføring og oppfølging av etatens systematiske HMS-arbeid

Kvalifikasjoner

  • Førerkort klasse C
  • Gyldig yrkessjåførkompetansebevis eller være villig til å ta det før oppstart
  • Norsk muntlig og skriftlig på B1-nivå
  • Relevant arbeidserfaring  (erfaring med innsamling av avfall og/eller bruk av komprimatorbil)
  • Erfaring med kjøring i bymessige strøk vil bli vektlagt
  • Gode IKT-kunnskaper (nettbrett, PC o.l.)

Personlige egenskaper

  • Stor arbeidskapasitet
  • Fleksibilitet
  • Serviceinnstilt og løsningsorientert
  • Ansvarsbevisst med tanke på håndtering av materiell
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • IA-bedrift
  • Sponset treningsavtale, trimrom, kantine m.m.
Om stillingen
Søknadsfrist: 25. april 2021
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Oslo
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Organisasjonsnummer: 923954791
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 OSLO
Kontaktinformasjon

Elisabeth Brandsæter

Administrasjons konsulent
Mobiltelefon: 974 35 915

Erik Helset

Seksjonsleder/driftsleder område C
Mobiltelefon: 416 49 400
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.