Ruteplanlegger
Har du lyst til å bidra til å levere samfunnskritiske tjenester til 700 000 fornøyde innbyggere?
Oslo kommune samler avfall i egen regi, og har organisert dette i Innsamlingsavdelingen. Innsamlingen utføres av ca. 180 renovatører og 100 renovasjonsbiler. Vi har dekket byen med ca. 720 forskjellige ruter. Seksjon Logistikk, lager og vedlikehold har ledig en stilling som ruteplanlegger.
Det er for tiden to ruteplanleggere, og vi søker nå ytterligere en kollega. Å sikre at rutene er lagt opp slik at innsamlingsavdelingene arbeider på en effektiv måte er en viktig oppgave som bidrar til å sikre avfallshåndteringen i Oslo.
Ruteplanlegger skal være innsamlingsavdelingens ressurs og spisskompetanse på operasjonell og strategisk ruteplanlegging og bidra til kontinuerlig forbedring av alle ruter i hele nettverket.
Arbeidsoppgaver
-
I tett samarbeid med Driftssjef og Driftsledere, kontinuerlig optimalisere alle renovasjonsrutene innenfor gitte rammer
-
Analysere plan versus faktisk kjøring og gi anbefalinger på tiltak i for videre optimalisering og effektivisering
-
Være forberedt på å være med ut på rutene for å vurdere ruteplan i praksis.
-
Rapportere på sentrale KPI-er
-
Delta på relevante driftsmøter
-
Deltakelse i prosjekter
-
Holde orden på og oppdatere parametere og masterdata i ruteplanleggingsverktøyet
-
Følge opp vedlikehold og systemoppgraderinger i planleggingsverktøyet
-
Kontaktperson i forhold til planleggingsverktøyets grensesnitt mot andre verktøy og systemer. Herunder følge opp at dette fungerer uavbrutt.
-
Holde seg oppdatert og kjent med aktuelle planleggingsverktøy/program i markedet og utviklingen av disse.
Kvalifikasjoner
-
Utdannelse på Bachelornivå innenfor Data, Logistikk eller Supply Chain
-
Relevant erfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere for manglende utdanning
Krav til erfaring:
-
Minimum 3 års relevant arbeidserfaring
-
Erfaring med prosjektarbeid
-
Erfaring med å jobbe i team
-
Du er vant til å arbeide med digitale verktøy, og har meget høy kompetanse på excel
Personlige egenskaper
-
Du har erfaring med å bygge relasjoner internt og eksternt
-
Du er faglig dyktig og har kunnskap om ruteplanlegging
-
Viser initiativ og er pådriver i å gjøre forbedringer
-
Analytisk, nøyaktig og etterrettelig
-
Du trives med å jobbe i team og har gode samarbeidsevner
-
Du er en utpreget «utfører» og trives best når du får ting gjort
-
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
-
Gode muligheter for faglig utvikling
-
Gode pensjons- og forsikringsordninger
-
IA-bedrift
-
Sponset treningsavtale, trimrom, kantine m.m.
-
Lønnstrinn 45 – 49 (646.800 – 698.100) avhengig av kvalifikasjoner og erfaring