Senior IT-konsulent

Vil du være med på å sikre høy oppetid på kommunens anlegg for avfallsforbrenning, avfalls-utsortering og biogassproduksjon?

Denne stillingen inngår i IT-seksjonen som har ansvar for å drifte, overvåke og forvalte IT-løsninger på anleggene. Du vil samarbeide tett med IT-kolleger i seksjonen, interne automasjonsressurser, leverandører og systemeiere.

Vi ser etter deg som trives med varierte arbeidsoppgaver, ønsker å utvide din fagkompetanse og samarbeider godt med engasjerte kolleger og eksterne partnere.

Dersom du har kjennskap til samspillet mellom tradisjonelle IT-systemer og prosesstyringssystemer (IT/OT) vil det være ett pluss.

Søknader vurderes fortløpende.

Arbeidsoppgaver

  • Drifte og forvalte IT-infrastruktur og tjenester

  • Planlegge og gjennomføre endringer og innføring av nye IT-systemer og tjenester

  • Forvalte nettverksinfrastruktur

  • Faglig rådgiver knyttet til anskaffelser, prosjekter og leverandører

  • Utarbeide dokumentasjon og rutiner

  • Sikre at krav og føringer til informasjonssikkerhet er ivaretatt

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra høyskole/universitet innen IT.

    • Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse

  • Bred erfaring med drift og vedlikehold innenfor:

    • Windows server (sikkerhetsoppsett og herding)

    • VMware (eventuelt Hyper-V)

    • Backup

    • Lagring

    • Database

  • God kunnskap innen ett eller flere av områdene; routing & switching, brannmur, nettverkssikkerhet

  • Erfaring med oppfølging og koordinering av leverandører

  • God forståelse for informasjonssikkerhet

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper

  • Strukturert: du er nøyaktig og ansvarsfull

  • Systematisk tilnærming: du er metodisk og systematisk i arbeidet

  • Initiativ og ansvarlighet: du får ting til å skje og tar ansvar

  • Konstruktivt samarbeid: du deler kunnskap, erfaringer og informasjon, støtter andre for å nå felles mål

Vi tilbyr

  • Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving

  • Fleksitidsordning og kantine

  • Aktivt bedriftsidrettslag og velferdsutvalg

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

  • Tilgang til trimrom og mulighet for subsidiert treningsavtale

  • Lønn etter avtale

Om stillingen
Søknadsfrist: 8. mars 2023
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Haraldrudveien 20, 0581 Oslo, Norge
Om selskapet

Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo. Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb! Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise. Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Dusan Jenic

Seksjonssjef
Mobiltelefon: +47 904 03 736
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.