Har du erfaring med nettverk og ønsker å jobbe med IT-infrastruktur, både selvstendig og i prosjekt, har vi stillingen for deg!

Du vil være med på å sikre høy oppetid på kommunens anlegg for avfallsforbrenning, avfalls-utsortering og biogassproduksjon.

Denne stillingen inngår i IT-seksjonen som har ansvar for å drifte, overvåke og forvalte IT-løsninger på anleggene. Du vil samarbeide tett med IT-kolleger i seksjonen, interne automasjonressurser, leverandører og systemeiere.

Hovedansvaret for denne stillingen vil være innen nettverksarkitektur, strategisk nettverksplanlegging samt forvaltning av virksomhetens LAN driftsavtaler. I tillegg utføre IT-driftsoppgaver på systemer og tjenester.

Vi ser etter en person som er genuint interessert i teknologi, og har stor iver etter å videreutvikle sin kompetanse. Du forstår samspillet mellom ulike infrastrukturbaserte teknologier og har fokus på informasjonssikkerhet.

Stillingen lønnes i lønnstrinn 50-57, for tiden kr. 685 800,- til kr. 787 500,- pr år.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvarlig for helhetlig arkitektur for nettverk i IT/OT

  • Ansvarlig for nettverk og systemer/tjenester/sikkerhet i IT/OT nettverk

  • Videreutvikling og revisjon av IT/OT nettverksinfrastruktur

  • Generelle IT driftsoppgaver på VMware og Windows server (AD, GPO, DNS)

  • Utarbeidelse av løsningsgrunnlag for beslutninger og bestillinger

  • Faglig rådgiver knyttet til anskaffelser, prosjekter og leverandører

  • Rådgiver og bindeledd mellom systemeiere, systemforvaltere og leverandører

  • Sikre at krav og føringer til informasjonssikkerhet er ivaretatt

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra høyskole/universitet på minimum bachelornivå innen IT

  • IT-infrastruktur erfaring (nettverk, trådløse nett, datasenter, WAN og sikkerhet)

  • Erfaring med nettverksdrift (routing, switching, WLAN, VPN, IDS/IPS og brannmur)

  • Kompetanse på relevante nærliggende fagområder innen infrastrukturområdet, primært virtualisering og OS (VMware og Windows)

  • Det er ønskelig med erfaring med IT/OT konvergens og datautveksling mellom IT/OT-nettverk

  • Det er ønskelig at du kjenner til kablingsstandarder som brukes i OT nett

  • Det kreves gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig på norsk

Personlige egenskaper

  • Strukturert: du er nøyaktig og ansvarsfull

  • Systematisk tilnærming: du er metodisk og systematisk i arbeidet

  • Initiativ og ansvarlighet: du får ting til å skje og tar ansvar

  • Konstruktivt samarbeid: du deler kunnskap, erfaringer og informasjon, støtter andre for å nå felles mål

Vi tilbyr

  • En arbeidsplass med gode muligheter for faglig utvikling, og hvor du opparbeider deg etterspurt kompetanse

  • Fleksibel arbeidstid (kjernetid 09:00-14:35)

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

  • Subsidiert kantine med et variert utvalg

  • Meget godt utstyrt treningsrom i arbeidslokalene, samt interne gruppetreninger

  • Et aktivt bedriftsidrettslag og sponset treningsavtale på treningssenter

  • Stillingen lønnes i lønnstrinn 50-57, for tiden kr. 685 800,- til kr. 787 500,- pr år.

Om stillingen
Søknadsfrist: 31. oktober 2021
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Brobekkveien 101, 0582 Oslo
Om selskapet

Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Du kan lese mer om vår nye etat her.
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Dusan Jenic

Seksjonssjef
Mobiltelefon: +47 904 03 736
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.