Renovasjons- og gjenvinningsetaten (REG) v/Gjenvinningsavdelingen – seksjon for farlig avfall søker 8 engasjerte medarbeidere til å jobbe som vikar under ferieavvikling primært, men også tilkalling etter behov.  Seksjonens ansvarsområde er mottak av farlig avfall, samt drift av etatens minigjenbruksstasjoner og logistikksenter.Stillingene går under enhet minigjenbruksstasjoner. Her tar vi i mot forskjellig typer avfall fra beboere i Oslo, eksempelvis metall, trevirke, papir, batterier, malingsrester, isopor, plastprodukter, elektronikk med mer (vanligvis kan man også levere ombruk og hente ombruksvarer, men dette er stengt pr. d.d. grunnet covid-19). Det å arbeide på en minigjenbruksstasjon innebærer en aktiv og varierende arbeidsdag, med mye kundekontakt. Som synlig representant for Oslo kommune søker vi derfor deg som liker å jobbe med mennesker, er flink til å yte god kundeservice og som ønsker å bruke egne evner for en mer miljøvennlig hovedstad, og kildesortering spesielt. Du må videre være komfortabel med å jobbe alene da ansatte jobber alene på stasjonene. Per i dag har vi minigjenbruksstasjon på følgende steder i Oslo: Løren, Sofienberg, Romsås, Fredensborg, Sørenga, Bentsehjørnet, Colosseum, Kampen, Lindeberg samt flere mobile minigjenbruksstasjoner.

Arbeidstiden er pr. i dag mandag-fredag fordelt på to vakter fra kl. 07:15-14:45 og kl. 12:15-19:45.

De som får kontrakt som tilkallingshjelp vil bli kontaktet på kort varsel. Ellers vil man jobbe på kontrakt som vikar for navngitt person i perioder hvor dette er behov.

Høres dette ut som en stilling for deg? Da ønsker vi gjerne din søknad! Stillingene avlønnes som Spesialarbeider etter ansiennitet i lønnstrinn 12-24 (for tiden kr. 380.550,- – 434.600,-). Har du fagbrev i gjenvinningsfaget gjelder egne satser.

Vi ønsker å sikre at alle søknader blir behandlet likt og ber derfor om at alle søker via WebCruiter.

Grunnet dagens situasjon med covid-19 i samfunnet, vil intervjuene muligens finne sted digitalt. Aktuelle kandidater får videre informasjon rundt denne prosessen.

Arbeidsoppgaver

  • Veilede kunder ved kildesortering av avfall
  • Utføre statistikk i IKT-systemer (bl.a. Microsoft Excel)
  • Ta i mot ombruk, og sortere riktig
  • Drifte minigjenbruksstasjonen, holde det ryddig og oversiktlig
  • Dele ut riktig og nødvendig informasjon til kunder
  • Være vårt ansikt utad/ambassadør for Oslo kommune

Kvalifikasjoner

  • Du er over18 år (grunnet utførelse av alenearbeid)
  • Du behersker norsk godt, muntlig og skriftlig
  • Du har god kjennskap til bruk av PC og IKT-systemer (bl.a. til registrering av statistikk i Microsoft Excel)
  • Du har kjennskap til og/eller erfaring fra avfallsbransjen

Fordelaktige kvalifikasjoner:

  • Du har førerkort klasse B
  • Du behersker engelsk godt, muntlig

Personlige egenskaper

Personlige egenskaper vil som nevnt vektlegges. For å kunne yte optimalt i stillingen, ser vi for oss at du liker å jobbe med mennesker og yter god service, samt at du er kundeorientert. Du er også selvgående og godt organisert i ditt arbeid. Videre er det viktig for stillingen at du er punktlig og pliktoppfyllende.

Vi tilbyr

  • Du får et meningsfylt arbeid i en etat som arbeider for å skape varige holdninger og adferd knyttet til kildesortering, ombruk/avfallsreduksjon, og som er i vekst og utvikling
  • Gode muligheter for faglig utvikling
  • Et raust og godt arbeidsmiljø
  • Inkluderende Arbeidsliv (IA-bedrift)
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Tilgang til trimrom for ansatte på etatens hovedkontor i Haraldrudveien 20 (stengt p.d.d. pga. covid-19)
Om stillingen
Søknadsfrist: 24. januar 2021
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Oslo
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Du kan lese mer om vår nye etat her.
Organisasjonsnummer: 923954791
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 OSLO
Kontaktinformasjon

Igor Zivkovic

Driftsleder
Mobiltelefon: 913 94 528

Linn Kvalvik

Admin.konsulent - HR og rekruttering
Mobiltelefon: 997 52 124
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.