Spesialkonsulent – Ruteplanlegger

Har du lyst til å bidra til å levere samfunnskritiske tjenester til 700 000 fornøyde innbyggere?
Oslo kommune samler avfall i egen regi, og har organisert dette i Innsamlingsavdelingen. Innsamlingen utføres av ca. 180 renovatører og 100 renovasjonsbiler. Vi har dekket byen med ca. 720 forskjellige ruter. Seksjon Logistikk, lager og vedlikehold har ledig en stilling som ruteplanlegger.

I denne avdelingen er det én medarbeider, og vi søker nå en kollega til han. Å sikre at rutene er lagt opp slik at innsamlingsavdelingene arbeider på en effektiv måte er en viktig oppgave for å sikre avfallshåndteringen i Oslo.

Ruteplanlegger skal være innsamlingsavdelingens ressurs og spisskompetanse på taktisk og operasjonell ruteplanlegging og bidra til kontinuerlig forbedring av alle ruter i hele nettverket.

Arbeidsoppgaver

  • I samarbeid med Driftssjef og Driftsledere, kontinuerlig optimalisere alle renovasjonsrutene innenfor gitte forutsetninger

  • Analysere plan versus faktisk kjøring og gi anbefalinger på tiltak i forhold til dette

  • Rapportere på sentrale KPI-er

  • Delta på relevante driftsmøter

  • Deltakelse i prosjekter

  • Holde orden på og oppdatere parametere og masterdata i ruteplanleggingsverktøyet

  • Følge opp vedlikehold og systemoppgraderinger i planleggingsverktøyet

  • Kontaktperson i forhold til planleggingsverktøyets grensesnitt mot andre verktøy og systemer. Herunder følge opp at dette fungerer uavbrutt.

  • Holde seg oppdatert og kjent med aktuelle planleggingsverktøy/program i markedet og utviklingen av disse.

Kvalifikasjoner

  • Utdannelse på Bachelornivå innenfor Data, Logistikk eller Supply Chain

  • Relevant erfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere for manglende utdanning

Krav til erfaring:

    • Minimum 3 års relevant arbeidserfaring

    • Erfaring med prosjektarbeid

    • Erfaring med å jobbe i team

    • Du er vant til å arbeide med digitale verktøy, og har meget høy kompetanse på excel

Personlige egenskaper

  • Du har erfaring med å bygge relasjoner internt og eksternt

  • Du er faglig dyktig og har kunnskap om ruteplanlegging

  • Viser initiativ og er pådriver i å gjøre forbedringer

  • Analytisk, nøyaktig og etterrettelig

  • Du trives med å jobbe i team og har gode samarbeidsevner

  • Du er en utpreget «utfører» og trives best når du får ting gjort

  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Gode muligheter for faglig utvikling

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

  • IA-bedrift

  • Sponset treningsavtale, trimrom, kantine m.m.

  • Lønnstrinn 41 – 55 (580.100 – 755.800) avhengig av kvalifikasjoner og erfaring

Om stillingen
Søknadsfrist: 18.01.2022Arbeidssted: Brobekkveien 101, 0582 OsloStillingsform: Fast ansettelseHeltid/deltid: Heltid

Søk Stillingen

Om arbeidsgiveren
Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten Adresse: Haraldrudveien 20, 0581 OsloHjemmeside: https://www.oslo.kommune.no/etater-foretak-og-ombud/renovasjons-og-gjenvinningsetaten/

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Du kan lese mer om vår nye etat her.

Kontakt
Erik Helset
Seksjonsleder
Mobil: +47 416 49 400
Stikkord