Teamleder innkjøp
Velkommen til et spennende og fremtidsrettet fagfelt i rivende utvikling, Trondheim Renholdsverk søker nå en dyktig og engasjert teamleder til vårt team innkjøp!
Trondheim Renholdsverk AS er en offentlig aktør som håndterer renovasjon og avfallsløsninger til alle våre innbyggere i Trondheim kommune. I et så stort samfunnsoppdrag så spiller hver avdeling i vår organisasjon en viktig rolle for å få til vår hovedmålsetning; kvalitet i alle ledd! Noen stikkord fra vår arbeidshverdag er sirkulær økonomi, bærekraft, avfall til ressurs, avfallspyramide, det grønne skiftet og renovasjonsgebyr. Forvaltningsavdelingen, som er vår administrative støttefunksjon, skal nå ansette en ny teamleder som skal være en spydspiss for offentlige anskaffelser og kontrakt.
Dine hovedoppgaver vil være å lede Trondheim Renholdsverk sitt innkjøpsteam innenfor anskaffelser, kontrakt og oppfølging. Teamleder skal i samråd med Forvaltningssjefen bidra til at vi når våre målsetninger og til å foreta effektive og lønnsomme anskaffelser, samt medvirke i utvikling og oppfølging av vår innkjøpsstrategi.
I vår arbeidshverdag må du forholde deg til lov og forskrift om offentlige anskaffelser, og andre lover og forskrifter som vi faller inn under som offentlig aktør. Team innkjøp er et dedikert og faglig engasjert team som er utviklingsorientert innenfor avfallsbransjen og eget fag, med fokus på godt arbeidsmiljø, trivsel og kvalitet. Hos oss er det høy aktivitet og viktig med tett samarbeid på tvers av avdelinger, så du må trives med å jobbe strategisk og innovativ.
Stillingens viktigste oppgave er å lede Trondheim Renholdsverk (TRV) sitt innkjøpsteam innenfor anskaffelser, kontrakt og oppfølging.
Arbeidsoppgaver
- Fagansvarlig for offentlige anskaffelser og faglig rådgivning i TRV
- Lede og koordinere innkjøpsteamet
- Ansvar for budsjettinnspill til ledergruppe
- Sørge for at kontrakter, alt avtaleverk og systemer for oppfølging av lover og forskrifter holdes vedlike
- Produsere og administrere alle rapporter, volum og statistikker
- Være TRV sin rådgiver innen juridiske spørsmål/oppgaver
Myndighet
- Gjennom samarbeid med ledergruppen og langtidsplanlegging, sørge for at anskaffelsesrutiner ivaretar alle lovverk og retningslinjer for TRV
- Beslutningsmyndighet innad i teamet i forhold til prioriteringer og ressursanvendelse
- Delvis budsjett- og personellansvar
Kompetansekrav
- Relevant høyere utdanning på minimum bachelor-nivå. Relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning
- Kompetanse, erfaring og fordypning innen offentlige anskaffelser
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Generell datakompetanse for å kunne håndtere ulike relevante datasystemer/program innenfor fagfeltet
- Det er en fordel med kunnskap om relevante kontraktstandarder som SSA, NS og tilsvarende
- Fordel med ledererfaring
Personlige egenskaper
- Du har lederegenskaper som motiverer til teambuilding og framdrift
- Du er målrettet med høy gjennomføringsevne og gode samarbeidsevner
- Du er strukturert, analytisk og evner å gjennomføre prosjekter selvstendig
- Du er nysgjerrig og resultatorientert
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
- Ordnede arbeidsforhold og hyggelige kollegaer
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- Konkurransedyktige betingelser, god pensjonsordning og helseforsikring
- En bransje som gir mening, der du vil utgjøre en forskjell
Søk på stillingen via fremogruppen.no eller finn.no senest 09.11
Evt spørsmål kan rettes til Rune Bjørvik, forvaltningssjef i Trondheim Renholdsverk på tlf. 957 41 239, eller til senior partner i Fremogruppen, Kjell-Inge Fremo på 900 22 300.
Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, de til Fremo også overfor oppdragsgiver om ønskelig.
Vi gjør oppmerksom på at søkere som ber om å bli unntatt offentlighet, likevel kan bli ført opp på søkerliste dersom vilkårene for unntatt offentlighet ikke er oppfylt. Søker blir i så fall kontaktet og får muligheten til å trekke sin søknad.

