Seksjonsleder Tjenesteutvikling og prosjektledelse
Bli kjent med Renovasjons- og gjenvinningsetaten, Oslo kommune
Nå har du en unik mulighet til å lede og forme en ny seksjon som skal utvikle fremtidens tjenester for innbyggerne i Norges største kommune, til det beste for miljøet.
Som seksjonsleder vil du ha ansvaret for å utvikle innovative og brukerorienterte tjenester sammen med kompetente, engasjerte og fremoverlente medarbeidere som søker nye, smidige og effektive måter å utvikle tjenester og løsninger på.
Vi jobber blant annet med selvbetjeningsløsning for økt tilgjengelighet på våre gjenvinningsstasjoner, vi tester ut fremtidens kildesorteringsordninger hjemme hos innbyggerne ved hjelp av smidig metodikk og nye digitale løsninger. Vi har egen testlab som gjør det mulig å teste teknologi og tjenester i liten skala gjennom pilotprosjekter, før endringer skal implementeres i stor skala i byen vår.
Vi ber om mye, og du trenger ikke kunne alt, men du må være en god leder som kan veilede og sparre med kolleger i seksjonen, øvrige seksjonsledere og avdelingsdirektør. Du må også ha forståelse for prosjektledelse og teknologi. Med god gjennomføringsevne sørger du for at utviklingsprosjekter forankres, gjennomføres og implementeres, det vil si fra planlegging til drift.
Arbeidsoppgaver
-
Lede seksjonen med rundt 7 medarbeidere og deltakelse i avdelingens ledergruppe
-
Personal- og budsjettansvar
-
Omsette strategier og mål til effektive innbyggertjenester
-
Støtte prosesser knyttet til tjenesteutvikling, prosjektledelse og gevinstrealisering
-
Ansvarlig for at etaten har oppdatert kunnskap om tilgjengelig teknologi og digitalisering innen blant annet AWS, dataplattform, relevant metodikk og testlab
-
Fronte seksjonens fagområder mot eksterne og interne aktører
-
Bidra til å se etatens fagsystemer under ett
Kvalifikasjoner
-
Relevant mastergrad
-
Relevant arbeidserfaring med dokumentert gode resultater, kan kompensere for deler av utdanningskrav, minimum bachelor.
-
Ledererfaring fortrinnsvis på tilsvarende nivå, 3 år
-
Minimum 5 års relevant erfaring
-
Erfaring med relevant metodikk, gjennomføring av digital utvikling og prosjektledelse
-
Erfaring fra ledelse av utviklings- og endringsprosesser med brukerinvolvering
-
Digital kompetanse, herunder kunnskap om trygg og kritisk bruk av digitale verktøy
-
Bred kunnskap om digitale teknologier og bruksområder
-
Må kunne vise til dokumenterte og målbare resultater
Kvalifikasjoner som er en fordel:
-
Lederutdanning
-
Erfaring med å omsette strategier til prosjekter
-
Erfaring med offentlige anskaffelser
-
Erfaring med ledelse av kompetansemiljøer
Personlige egenskaper
-
Evne til å veksle mellom operative og strategiske utfordringer
-
Gode samarbeidsevner og gjennomføringskraft
-
Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig på norsk og fortrinnsvis også engelsk
-
Tar initiativ til utviklingsarbeid og er god på relasjons- og nettverksbygging
-
Evne til å motivere og skape et godt arbeidsmiljø
-
Faglig og personlig integritet
Vi tilbyr
-
Engasjerte og faglig dyktige medarbeidere
-
En virksomhet med fokus på kontinuerlig forbedring og utvikling
-
Fleksibel arbeidstid og hybrid arbeidshverdag
-
Lønn etter avtale
-
Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen.