Seksjonsleder Tjenesteutvikling og prosjektledelse

Bli kjent med Renovasjons- og gjenvinningsetaten, Oslo kommune

Nå har du en unik mulighet til å lede og forme en ny seksjon som skal utvikle fremtidens tjenester for innbyggerne i Norges største kommune, til det beste for miljøet.

Som seksjonsleder vil du ha ansvaret for å utvikle innovative og brukerorienterte tjenester sammen med kompetente, engasjerte og fremoverlente medarbeidere som søker nye, smidige og effektive måter å utvikle tjenester og løsninger på.

Vi jobber blant annet med selvbetjeningsløsning for økt tilgjengelighet på våre gjenvinningsstasjoner, vi tester ut fremtidens kildesorteringsordninger hjemme hos innbyggerne ved hjelp av smidig metodikk og nye digitale løsninger. Vi har egen testlab som gjør det mulig å teste teknologi og tjenester i liten skala gjennom pilotprosjekter, før endringer skal implementeres i stor skala i byen vår.

Vi ber om mye, og du trenger ikke kunne alt, men du må være en god leder som kan veilede og sparre med kolleger i seksjonen, øvrige seksjonsledere og avdelingsdirektør. Du må også ha forståelse for prosjektledelse og teknologi. Med god gjennomføringsevne sørger du for at utviklingsprosjekter forankres, gjennomføres og implementeres, det vil si fra planlegging til drift.

Arbeidsoppgaver

  • Lede seksjonen med rundt 7 medarbeidere og deltakelse i avdelingens ledergruppe

  • Personal- og budsjettansvar

  • Omsette strategier og mål til effektive innbyggertjenester

  • Støtte prosesser knyttet til tjenesteutvikling, prosjektledelse og gevinstrealisering

  • Ansvarlig for at etaten har oppdatert kunnskap om tilgjengelig teknologi og digitalisering innen blant annet AWS, dataplattform, relevant metodikk og testlab

  • Fronte seksjonens fagområder mot eksterne og interne aktører

  • Bidra til å se etatens fagsystemer under ett

Kvalifikasjoner

  • Relevant mastergrad

  • Relevant arbeidserfaring med dokumentert gode resultater, kan kompensere for deler av utdanningskrav, minimum bachelor.

  • Ledererfaring fortrinnsvis på tilsvarende nivå, 3 år

  • Minimum 5 års relevant erfaring

  • Erfaring med relevant metodikk, gjennomføring av digital utvikling og prosjektledelse

  • Erfaring fra ledelse av utviklings- og endringsprosesser med brukerinvolvering

  • Digital kompetanse, herunder kunnskap om trygg og kritisk bruk av digitale verktøy

  • Bred kunnskap om digitale teknologier og bruksområder

  • Må kunne vise til dokumenterte og målbare resultater

Kvalifikasjoner som er en fordel:

  • Lederutdanning

  • Erfaring med å omsette strategier til prosjekter

  • Erfaring med offentlige anskaffelser

  • Erfaring med ledelse av kompetansemiljøer

Personlige egenskaper

  • Evne til å veksle mellom operative og strategiske utfordringer

  • Gode samarbeidsevner og gjennomføringskraft

  • Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig på norsk og fortrinnsvis også engelsk

  • Tar initiativ til utviklingsarbeid og er god på relasjons- og nettverksbygging

  • Evne til å motivere og skape et godt arbeidsmiljø

  • Faglig og personlig integritet

Vi tilbyr

  • Engasjerte og faglig dyktige medarbeidere

  • En virksomhet med fokus på kontinuerlig forbedring og utvikling

  • Fleksibel arbeidstid og hybrid arbeidshverdag

  • Lønn etter avtale

  • Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen.

Om stillingen
Søknadsfrist: 23. oktober 2022
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Haraldrudveien 20, 0581 Oslo
Om selskapet

Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo. Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb! Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise. Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Marianne Holen

Avdelingsdirektør
Mobiltelefon: +47 481 26 962
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.