Foto: Nils Siri / Oslo kommune Renovasjons- og Gjenvinningsetaten

Avtalerådgiver

Har du kommersiell teft og vil jobbe med kontraktsoppfølging i offentlig sektor? Blir du fort engasjert i faglige utfordringer og har en idé til hvordan de kan løses?

Renovasjons- og gjenvinningsetaten kjøper varer og tjenester for rundt 700 millioner kroner årlig. Seksjon anskaffelser og avtaleforvaltning har 20 medarbeidere som gjennomfører anskaffelser og sørger for profesjonell forvaltning av avtalene. Team Avtaleforvaltning (11) forvalter i dag omtrent 280 avtaler – alt i fra kontrakter for kjøp av renovasjonsbiler, IKT- og støttesystemer, konsulenttjenester, kantineservice og til kontrakter for salg av ulike avfallstyper. Avtalene som teamet forvalter er rammene for mye av det etaten gjør i hverdagen og er grunnleggende for å oppnå god og stabil drift, samtidig som de skal bidra til å utnytte ressursene på en miljøvennlig og kosteffektiv måte.

Vi ser etter en kollega som har erfaring med ulike typer kontrakter, fortrinnsvis noen års erfaring med forvaltning av offentlige avtaler. I denne stillingen skal man kunne tolke avtaletekster og vurdere både tekniske og juridiske forhold. I tillegg til å påse at kvaliteten er i orden, skal du også ha kontroll på økonomien i avtalene. Vi ser for oss at du er en meget god lagspiller, evner å bygge gode relasjoner både internt og eksternt og trives med å jobbe i et tverrfaglig miljø. Du er vitebegjærlig av natur og liker å sette deg inn i nye fagområder, samt å holde deg faglig oppdatert. Rollen som avtalerådgiver krever at du er tilpasningsdyktig, utholdende, har stor arbeidskapasitet og evner å håndtere krevende og uforutsette situasjoner.

Vi ber om at du vedlegger attester, vitnemål m.m. i din søknad innen søknadsfristens utløp. Svar gjerne ut kvalifikasjonene vi søker i din søknad.

Arbeidsoppgaver

  • Forvalte og utvikle egen avtaleportefølje på 20-30 kontrakter
  • Bistå budsjettansvarlige og behovseiere i hele avtaleperioden fra planlegging til avslutning
  • Overvåke leveranser fra oppstartsmøte til evaluering og kontraktslutt, og bidra til utvikling av leverandørmarkedet
  • Oppfølging av alle krav i avtalene, seriøsitetskrav og krav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv (Oslomodellen)
  • Følge opp uttak av opsjoner, avvik, reklamasjoner, sanksjoner og prisjusteringer
  • Legge til rette revisjoner og gjennomføre stikkprøvekontroller
  • Utføre utredninger og saksbehandling

Kvalifikasjoner

  • Utdannelse bachelor- /mastergrad innen økonomi, jus eller samfunnsfag, eller annen tilsvarende utdannelse på høyskolenivå
  • Minimum 5 år med relevant erfaring innen forvaltning av kontrakter, kan kompensere for manglende formalkompetanse
  • Minimum 3-års relevant arbeidserfaring
  • Erfaring med utarbeidelse av utredninger eller saksbehandling
  • Meget gode formuleringsevner i norsk, skriftlig og muntlig

Fordelaktige kvalifikasjoner for stillingen:

  • Erfaring med prosjektledelse
  • Erfaring med offentlige anskaffelser eller oppfølging av offentlige kontrakter
  • Erfaring med oppfølging av krav om samfunnsansvar i kontrakter
  • Sertifisering i offentlige anskaffelser
  • Meget god kompetanse i Microsoft Excel
  • Erfaring med bruk av Microsoft Forms

Personlige egenskaper

  • Du er initiativrik, løsnings- og resultatorientert
  • Du er analytisk, nytenkende og har god helhetsforståelse
  • Du er strukturert og nøyaktig
  • Du er tillitsvekkende og har meget gode relasjonsskapende evner
  • Du er prosessorientert og utholdende

Personlige egenskaper blir vektlagt

Vi tilbyr

  • Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
  • Svært gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
  • Fleksitid og mulighet for hjemmekontor inntil to dager i uken
  • Subsidiert treningsavtale og eget trimrom
  • Subsidiert kantine
  • Stillingen lønnes fra lønnstrinn 42-53, for tiden fra kr. 649.400 – 796.500
Om stillingen
Søknadsfrist: 2. april 2024
Ansettelsestype: Fast ansettelse
Stillingsbrøk: Fulltid
Antall stillinger: 2
Arbeidssted: Oslo
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo.

Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb!

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise.

Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.

Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Asbjørn Hove

Teamleder
Mobiltelefon: +47 916 58 998
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.