Kundeveileder

Renovasjons og gjenvinningsetaten (REG) v/Gjenvinningsavdelingen søker 1 engasjert medarbeider til å jobbe fast 100% på Smestad gjenbruksstasjon, som Kundeveileder. Gjenbruksstasjonen åpnet i 2015, og klassifiseres som et topp moderne innendørs anlegg for mottak av grovavfall fra beboere i Oslo kommune. Stasjonen er åpen for publikum 6 dager i uken. Åpningstidene våre er mandag-torsdag 07:30-21:00 og fredag-lørdag 09:00-16:30, fordelt i en turnusordning mellom ansatte.

Det å arbeide på en gjenbruksstasjon innebærer en aktiv og varierende arbeidsdag, med mye kundekontakt. Som synlig representant for Oslo kommune søker vi deg som liker å jobbe med mennesker, er flink til å yte god kundeservice, ønsker å bruke egne evner for en mer miljøvennlig hovedstad, samt er en god ambassadør for Oslo kommune, og for kildesortering spesielt. Stillingen er ellers noe fysisk krevende, da arbeidsdagen blir statisk (stående arbeid).

Vi er nå på jakt etter deg som fremstår som personlig egnet til å komplettere eksisterende arbeidsgrupper. Stasjonen har i dag velfungerende lag, og vi vil derfor foreta en totalvurdering av søkernes faglige kvalifikasjoner og personlig egnethet.

Høres dette ut som en stilling for deg? Da ønsker vi gjerne din søknad! Kvinner oppfordres spesielt til å søke for å sikre en optimal kjønnsfordeling.

Vi ønsker å sikre at alle søknader blir behandlet likt og ber derfor om at alle søker via WebCruiter.

Til informasjon: Aktuelle kandidater vil bli innkalt til et 1.gangsintervju som vil foregå digitalt pr. videomøte, mens 2.gangsintervjuer vil finne sted ved fysisk oppmøte på den aktuelle arbeidsplassen.

Arbeidsoppgaver

  • Veilede og bistå kunder slik at sorteringen utføres på best mulig måte, og sørge for at kundene får en god opplevelse ved besøk på gjenbruksstasjonen

  • Bidra til å holde gjenbruksstasjonen ryddig, og sørge for at den er innbydende og inspirerer til kildesortering

  • Bidra til god trafikkavvikling

  • Utføre mottakskontroll

  • Løpende drifts- og vedlikeholdsoppgaver

  • Er du innehaver av truck og/eller anleggsmaskinførerbevis kan du få i oppgave å kjøre truck eller maskin

Kvalifikasjoner

Nødvendige kvalifikasjoner:

  • Du evner å jobbe i team

  • Du er god på kundeservice og kommunikasjon

  • Du er pålitelig, ryddig og strukturert

  • Du behersker norsk godt (spesielt muntlig)

  • Du har grunnleggende kunnskap om avfall

Fordelaktige kvalifikasjoner:

  • Du har grunnleggende IT-kunnskaper, og er vant til å bruke PC

  • Du har sertifikat i M2/M4 og/eller T1-4

  • Du har fagbrev i gjenvinning

  • Du har bransjeerfaring innen relevant fagfelt

Personlige egenskaper

Personlige egenskaper vil som nevnt vektlegges. For å kunne yte optimalt i stillingen, ser vi for oss at du liker å jobbe med mennesker og yter god service, samt er kundeorientert. Du er også en lagspiller som ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø og effektiv drift. Videre er det viktig at du er praktisk anlagt. Vi ser ellers for oss at du er miljøengasjert, og har et bevisst forhold til kildesortering og gjenvinning.

Vi tilbyr

  • Du får et meningsfylt arbeid i en etat som arbeider for å skape varige holdninger og adferd knyttet til kildesortering, ombruk/avfallsreduksjon, og som er i vekst og utvikling

  • Gode muligheter for faglig utvikling

  • Et raust og godt arbeidsmiljø

  • Inkluderende Arbeidsliv (IA-bedrift)

  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

  • Tilgang til trimrom for ansatte på etatens hovedkontor i Haraldrudveien 20

  • Stillingene avlønnes som spesialarbeider etter ansiennitet i lønnstrinn 12-24 (for tiden kr. 415.850 – 469.900 pr. år), eller som fagarbeider i lønnstrinn 22-32 (for tiden kr. 458.050 – 516.400)

Om stillingen
Søknadsfrist: 23. oktober 2022
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Ullernchausseen 26, 0379 Oslo, Norge
Om selskapet

Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten er Oslo kommunes nyeste etat, etablert 1. januar 2020. I Oslo er det obligatorisk å kildesortere og etatens oppdrag er å sikre at alt avfall som blir samlet inn blir materialgjenvunnet, energiutnyttet eller håndtert på en miljøriktig måte. Den nye etaten er underlagt byrådsavdeling for miljø og samferdsel og har 720 medarbeidere som arbeider aktivt for å utvikle og tilby kundevennlige tjenester for å redusere og håndtere avfallet, samt utnytte ressursene på en miljøvennlig og kostnadseffektiv måte. Sammen med byens befolkning vil du som ansatt i etaten gjøre Oslos viktigste jobb. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Du kan lese mer om vår nye etat her.
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Klaus Harms

Driftsleder
Mobiltelefon: +47 934 51 831

Linn Kvalvik

Administrasjonskonsulent - HR og rekruttering
Kontortelefon: +47 218 02 180
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.