Avtalerådgiver
Blir du fort engasjert i faglige utfordringer og har alltid en idé til hvordan de kan løses? Da er du velkommen til å søke hos oss!
Vi ser etter deg som både er en god lagspiller og en pådriver for nye måter å jobbe på. Du bygger gode relasjoner internt og eksternt, og trives med å jobbe sammen med flinke folk enten de er lærling, ingeniør eller direktør. Om du i tillegg er interessert i klima, miljø og bærekraft er det en fordel. Hos oss møter du hele spekteret av engasjement fra de som hovedsakelig er opptatt av kildesortering og gjenbruk, til dem som har gjort «klimanøytral» til en livsstil.
Som avtalerådgiver må du håndtere flere prosesser samtidig. Du må kunne tolke avtaletekster og ta hensyn både til tekniske og juridiske forhold. Du vil være rådgiver for avtaleeierne og overvåke leveransene fra oppstartsmøte til evaluering og kontraktsslutt. I tillegg til å sjekke at kvalitet og lovpålagte forhold er i orden, er det særlig viktig å følge opp seriøsitetskrav og krav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv (Oslomodellen), og ha kontroll på økonomien i avtalene, herunder blant annet prisjusteringer, dagmulkter og kontroll av fakturaer.
Teamet du blir en del av forvalter i dag ca. 280 avtaler. Det er alt i fra konsulenttjenester og levering av jobbfrukt, til salg av glass og metall og innkjøp av renovasjonsbiler og produksjonsutstyr. Stillingen som avtalerådgiver forutsetter at du har erfaring med og trives med håndtering av ulike typer av kontrakter, og om du har noen års erfaring med forvaltning av offentlige kontrakter så er det fordelaktig. Rollen som avtalerådgiver krever imidlertid at du evner å bevege deg raskt mellom varierte arbeidsoppgaver som vil spenne mellom kortsiktige/langsiktige og ad hoc/planlagte. Vi søker etter en avtalerådgiver som har stor arbeidskapasitet, er løsningsorientert og evner å bygge langvarige relasjoner. Det er derfor en fordel om du liker å sette deg inn i nye fagområder og å holde deg oppdatert på utviklingen innen dine områder og har kommersiell teft. Det siste er viktig fordi det er byens innbyggere som finansierer virksomheten vår via renovasjonsgebyret. Da gjelder det å få mest mulig ut av pengene!
Som person vil du beskrive deg som en utpreget lagspiller, en som tar initiativ, er nøyaktig, har stor ansvarsfølelse og liker å jobbe både i team og selvstendig.
Renovasjons- og gjenvinningsetaten kjøper varer og tjenester for rundt 700 millioner kroner årlig. Seksjon anskaffelser og avtaleforvaltning har 20 medarbeidere som sammen gjennomfører fremtidsrettede og brukerorienterte anskaffelser og sørger for profesjonell forvaltning av avtalene.
Vi ber om at du vedlegger attester, vitnemål m.m. i din søknad innen søknadsfristens utløp. Svar gjerne ut kvalifikasjonene vi søker i din søknad.
Arbeidsoppgaver
- Styre og følge opp 20-30 kontrakter i samarbeid med brukere i avdelingen
- Gi råd og veiledning til budsjettansvarlig og behovseiere i hele avtaleperioden fra planlegging til avslutning
- Overvåke og bidra til utvikling av leverandørmarkedet
- Forvalte, følge opp og utvikle anskaffelsesavtaler og salgsavtaler
- Utvikle og forbedre arbeidsmetoder og tjenester
- Følge opp avvik, reklamasjoner, legge til rette for revisjoner og gjennomføre og følge opp ulike kontroller
Kvalifikasjoner
- Utdannelse på på bachelor-/masternivå innen økonomi, salg, innkjøp, jus eller samfunnsfag
- Minimum 5 år med relevant erfaring innen forvaltning av kontrakter, kan kompensere for manglende formalkompetanse
- Minimum 3-års relevant arbeidserfaring
- Kompetanse innen utredning og saksbehandling
- Meget gode formuleringsevner i norsk, skriftlig og muntlig
Fordelaktige kvalifikasjoner for stillingen:
- Ledererfaring og/eller prosjektledelse
- Erfaring med offentlige anskaffelser og oppfølging av offentlige kontrakter
- Erfaring med oppfølging av krav om samfunnsansvar i kontrakter
- Sertifisering i offentlige anskaffelser
- Meget god kompetanse i Microsoft Excel
- Erfaring med bruk av Microsoft Forms
Personlige egenskaper
- Du er initiativrik, løsnings- og resultatorientert
- Du er analytisk, nytenkende og har god helhetsforståelse
- Du er strukturert og nøyaktig
- Du er tillitsvekkende og har meget gode relasjonsskapende evner
- Du er prosessorientert og utholdende
Personlige egenskaper blir vektlagt
Vi tilbyr
- Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
- Svært gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
- Fleksitid og mulighet for hjemmekontor inntil to dager i uken
- Subsidiert treningsavtale og eget trimrom
- Subsidiert kantine
- Stillingen lønnes mellom lønnstrinn 42-53, for tiden fra kr. 649.400 – 796.500