Lager- og logistikkansvarlig

Er du interessert i logistikkfaget, og kanskje har du noe erfaring selv eller er nyutdannet? Vi søker nå deg som er supermotivert for fagfeltet!

Alle som bor i Oslo har et forhold til Renovasjons- og gjenvinningsetatens avfallsanlegg, enten de vet det eller ikke. Vi eier og drifter nemlig byens to optiske avfallssorteringsanlegg, i tillegg til Haraldrud energigjenvinningsanlegg. Hit kommer avfallet oslofolk kildesorterer hjemme – matavfall, plastemballasje og restavfall.

Energigjenvinningen går døgnet rundt i anlegget fra 1967 – Norges eldste. Sorteringsanleggene ble bygget for 15 år siden, da Oslo innførte kildesortering i fargede poser. De tre anleggene har både planlagt og akutt vedlikehold, og noen ganger begge deler samtidig – da gjelder det å være forberedt.

Dette er ingen lek, og det sier vel seg selv at industrianlegg som disse tre trenger konstant overvåkning, vedlikehold og videreutvikling – kort sagt en stødig hånd som med kjærlig omhu gjør at de fortsatt kan gjøre den viktige jobben sin for Oslos innbyggere og grønne mål. Om dette krever god logistikk og lagerstyring? Det kan du vedde på. Og vi ønsker å bli bedre. Derfor trenger vi en lager- og logistikkansvarlig som skal planlegge og gjennomføre et løft av lagerstyringssystemet vårt. Det skal opp på et nytt nivå som gir oss enda bedre kontroll på reservedelene og driftsmateriellet til alle tre anleggene.

Du blir ansvarlig for å drifte systemet samtidig som du lærer opp kollegene dine. Du skal også være med på løpende vurderinger og anbefalinger av dagens og fremtidens lagerbehov. Du må altså like å jobbe selvstendig, men blir også del av en gjeng som jobber sammen med å utvikle og forbedre anleggene. Det er derfor fint om du ser på deg selv som en løsningsorientert lagspiller. I retur får du en variert arbeidsdag, flinke og engasjerte kolleger og et miljø du kan vokse i.

Stillingen er plassert i teamet for planlagt vedlikehold i produksjonsavdelingen. Vår avdeling er opptatt av utvikling og forbedring, og vi ønsker alltid å finne bedre måter å løse problemer på. Dersom du ble nysgjerrig og/eller har erfaring fra fagfeltet, samt førerkort klasse B, håper vi at du søker!

Vi ber søkere om å registrere CV og søknad elektronisk på Webcruiter.

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet ansvar for systemer for lager og logistikk

  • Planlegge, systematisere og styre lagerdriften av reservedeler

  • Videreutvikle og oppdatere digitalt lagerstyringssystem

  • Tett samarbeid med vedlikeholdsavdelingen, seksjon for anskaffelser og øvrige avdelinger

Nødvendige kvalifikasjoner

  • Bachelorgrad (eller tilsvarende nivå) innen logistikk og/eller tekniske fag
  • Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Gyldig førerkort klasse B

Fordelaktige kvalifikasjoner:

  • Fagkrets innen logistikk og lager

  • Erfaring innen logistikk og lager, minimum 3 år

  • Truckførerbevis T4

  • Gode norskkunnskaper på nivå B1

  • Kjennskap til andre språk, for eksempel engelsk, polsk og tysk

Personlige egenskaper

Vi ser for oss at du evner å veksle mellom operative og administrative oppgaver, og at du har god gjennomføringskraft. Du har også gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og trives godt med å få fullført påstartede prosjekter og arbeidsoppgaver. Under din arbeidsdag vil du ellers komme langt ved å være serviceinnstilt og løsningsorientert, da stillingen bærer preg av forbedringsarbeid samt et tett samarbeid med øvrige avdelinger.

Vi tilbyr

  • Et meningsfylt arbeid i en etat som arbeider for å skape varige holdninger og adferd knyttet til kildesortering, ombruk/avfallsreduksjon og som er i vekst og utvikling

  • Gode muligheter for faglig utvikling

  • Fleksibel arbeidstid

  • Et raust og godt arbeidsmiljø

  • Inkluderende Arbeidsliv (IA-bedrift)

  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

  • Tilgang til trimrom for ansatte på etatens hovedkontor i Haraldrudveien 20

Stillingen avlønnes som avdelingsingeniør mellom lønnstrinn 38-50 (for tiden kr. 605.300-754.00 per år), avhengig av kvalifikasjoner

Om stillingen
Søknadsfrist: 31. mai 2023
Ansettelsestype: Fast ansettelse
Stillingsbrøk: Fulltid
Arbeidssted: Brobekkveien 87
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo.

Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb!

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise.

Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.

Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Sverre Steen

Teamleder, planlagt vedlikehold
Mobiltelefon: +47 928 47 340
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.