Kundeveileder

Hvis du ser på avfall som en ressurs, og vet hvordan det kan utnyttes og har lyst til å arbeide i en utviklings- og framtidsrettet virksomhet, har vi noe for deg.

Det å være kundeveileder på en gjenvinningsstasjon er vårt ansikt utad. Du må like å være omgitt av mennesker, kunne veilede kundene slik at de sorterer riktig og sørge for at stasjonen er ryddig.

Åpningstidene våre er mandag-torsdag 07:30-21:00 og fredag-lørdag 09:00-16:30. Stillingen innebærer turnusordning med dag og kveld annenhver uke, inkludert arbeid tre av åtte lørdager.

Vi søker to engasjerte medarbeidere med lengre arbeidserfaring innen kundebehandling, drift o.l. til 100% fast stilling på Smestad gjenvinningsstasjon. Arbeidsdagen inneholder varierte arbeidsoppgaver, og selv om mesteparten av stasjonen er under tak vil det oppleves som å jobbe ute i all slags vær. Som kundeveileder hos oss vil du stå og gå nesten hele dagen, så du må være i god fysisk form.

Vi er også veldig stolte av vårt arbeid med ombruk. Det er derfor viktig at du oppsøker kunder og ser om noe de skal kaste kanskje kan gjenbrukes. Det vil også være en del arbeid med å rydde og klargjøre varer til ombruk som skal hentes av våre samarbeidspartnere eller videresendes til vårt ombrukstelt på Haraldrud.

Du vil ellers få god opplæring og alt du trenger av arbeidstøy.

Høres dette ut som en stilling for deg? Da ønsker vi gjerne din søknad! Kvinner oppfordres spesielt til å søke for å sikre en optimal kjønnsfordeling. For å ha et godt vurderingsgrunnlag for deg som kandidat, ber vi deg om å registrere utfyllende CV og søknad i Webcruiter, og laste opp relevante attester og vitnemål. Kun søknader via Webcruiter vil bli vurdert.

Stillingen lønnes som spesialarbeider etter ansiennitet i lønnstrinn 12-24 for tiden kr. 448 500 – 502 500 – kveldstillegg etter kl 17 og lørdagstillegg.

Arbeidsoppgaver

  • Veilede og bistå kunder slik at sorteringen utføres på best mulig måte, og sørge for god kundeopplevelse

  • Bidra til å holde gjenbruksstasjonen ryddig, og sørge for at den er innbydende og inspirerer til kildesortering

  • God på kundebehandling og kommunikasjon generelt

  • Bidra til å nå etatens mål innenfor ombruk og gjenvinning

  • Bistå i vårt ombrukshjørne (her vil det også bli noe bæring)

  • Bidra til god trafikkavvikling

  • Utføre mottakskontroll

  • Løpende drifts- og vedlikeholdsoppgaver

  • Endringsvillig – andre oppgaver på andre lokaliteter i etaten kan forekomme

Kvalifikasjoner

  • Fullført grunnskolen
  • Arbeidserfaring innen kundeveiledning
  • Grunnleggende kunnskap om avfall
  • Gode fremstillingsevner i norsk, både muntlig og skriftlig
  • Grunnleggende digitale ferdigheter, og vant med å bruke PC som et arbeidsverktøy

Fordelaktige kvalifikasjoner for stillingene:

  • Du har lengre og relevant arbeidserfaring, gjerne minimum 5 år
  • Du har sertifikat BE og/eller T-sertifikat, utstedt før 2005
  • Du har sertifikat i M2/M4 og/eller T1-4
  • Du har fullført videregående skole
  • Du har fagbrev i gjenvinning

Personlige egenskaper

Vi ser for oss at du er en erfaren kundebehandler som er serviceinnstilt, og som har et stort engasjement for kildesortering, ombruk og gjenvinning av avfall. Du liker generelt varierte arbeidsoppgaver. Du har videre gode kommunikasjonsferdigheter, og er vant med å snakke med mennesker og behandle alle med respekt. Videre er det viktig at du ser løsninger fremfor problemer, og kan jobbe selvstendig og være initiativtaker under din arbeidsdag. Samarbeidsevner kommer også godt med, da dere er et team som jobber sammen. Det er generelt viktig at man bidrar til at alle trives med å jobbe sammen. Noen ganger kan det også oppstå stressede situasjoner, hvor man kanskje må håndtere konfliktsituasjoner med kunder. Da er det viktig at man kan beholde roen, og håndterer slike situasjoner. Pliktoppfyllende er ellers en personlig egenskap som vil være viktig i denne rollen.

Personlig egnethet er svært viktig i disse stillingene, og vil bli høyt vektlagt.

Vi tilbyr

  • Meningsfylt arbeid med fokus på å skape varige holdninger og adferd knyttet til kildesortering av avfall for byens innbyggere

  • Gode muligheter for faglig utvikling

  • Raust, godt og inkluderende arbeidsmiljø

  • IA-bedrift med gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger

  • Tilgang til trimrom på Haraldrud

  • Mulighet for subsidiert treningsavtale

Om stillingen
Søknadsfrist: 8. januar 2024
Ansettelsestype: Fast ansettelse
Stillingsbrøk: Fulltid
Antall stillinger: 2
Arbeidssted: Oslo
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo.

Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb!

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise.

Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.

Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Klaus Harms

Driftssjef
Mobiltelefon: +47 934 51 831
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.