Avdelingsdirektør Teknisk drift
Bli kjent med OSLO KOMMUNE RENOVASJONS- OG GJENVINNINGSETATEN
Renovasjons- og gjenvinningsetaten ser etter en avdelingsdirektør som ønsker å lede driften av tekniske og servicerettede fag og som er opptatt av at våre driftsavdelinger får støtte til sin innhenting og gjenvinning av avfall.
Stillingen er nyopprettet, vil ha stort fagspenn og vil inngå i etatens toppledergruppe fra 01.01.23. Det vil være anledning til å starte tidligere. Etaten er i en pågående endringsprosess, som startet da Renovasjonsetaten og Energigjenvinningsetaten ble sammenslått i 2020. Du vil lede rundt 50 dyktige medarbeidere fordelt på 3 seksjoner og rapportere til etatsdirektør. Kvinner oppfordres særskilt til å søke da de er underrepresenterte i etatens toppledergruppe
Hovedområdene for avdelingen er FDVU av eiendom, byggherreansvar og prosjektledelse, HMS, kvalitet og ytre miljø, internservice som dokumentsenter, felles lager-/logistikkoppgaver og resepsjon.
Vi ser etter deg som leder tillitsbasert og har gode erfaringer med ledelse av stab/støttetjenester for å understøtte effektiv drift. Vi tenker også at våre fremtidige tjenester vil ha nytte av at du har gode strategiske evner.
Arbeidsoppgaver
-
Resultat-, budsjett- og personalansvar for avdelingens fagområder og medarbeidere.
-
Ansvarlig for å levere resultater innen stillingens ansvarsområder i samsvar med planer og avtalte mål og resultatindikatorer.
-
Bidra til andre avdelingers resultater og måloppnåelse gjennom å aktivt legge til rette for arbeidsmetoder, strukturer, rutiner og prosesser for samhandling og kompetansedeling på tvers i avdelingen og i etaten.
-
Ansvarlig for å utvikle produkter og tjenester i etatens verdikjede, i tett samarbeid med bestillende avdelinger.
-
Ansvarlig for å sikre at etaten er representert i aktuelle nettverk, faggrupper og øvrige fagmiljø.
-
Ansvarlig for å drifte og vedlikeholde etatens kvalitets- og miljøledelsessystem.
-
Ansvarlig for ledelse og utvikling av avdelingens fagområder og medarbeidere.
-
Ansvarlig for å holde seg faglig oppdatert på eget ansvarsområde.
Kvalifikasjoner
-
Relevant utdanning på master-/hovedfagsnivå.
-
Forutsatt Bachelorgrad kan lang og relevant erfaring kompensere for manglende master-/hovedfagsnivå.
-
Lederutdanning (minimum 30 studiepoeng). Lang og relevant ledererfaring kan kompensere for manglende lederutdanning.
-
Relevant erfaring med dokumenterte og målbare resultater fra tilsvarende type lederstilling
-
Erfaring fra eiendomsforvaltning
-
Erfaring fra større investeringsprosjekt
-
Erfaring fra ledelse av utviklings- og endringsprosesser
Kvalifikasjoner som er en fordel
-
Erfaring fra ledelse i tverrfaglige kompetansemiljø
-
Kjennskap til investeringsregime i Oslo kommune
-
Erfaring med HMSK-arbeid
Personlige egenskaper
-
Evne til å lede strategisk og tillitsbasert, med en helhetlig tilnærming.
-
Gode analytiske evner.
-
Gode samarbeidsevner og fleksibilitet.
-
Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig på norsk
-
God på relasjons- og nettverksbygging.
Vi tilbyr
-
Engasjerte og faglig dyktige medarbeidere
-
En virksomhet med fokus på kontinuerlig forbedring og utvikling
-
Fleksibel arbeidstid
-
Lønn etter avtale
-
Gode pensjon, forsikrings- og låneordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen