Foto: RENAS AS

Leder Markedsutvikling

Som vår nye Leder Markedsutvikling vil du være en sentral spiller i å videreutvikle vår markedsposisjon. Du vil lede og implementere salgsstrategier, utvikle og vedlikeholde kundeforhold, og identifisere nye vekstmuligheter.

Rollen som Leder Markedsutvikling er nyopprettet i selskapet. Rollen vil ha et overordnet ansvar for å lede og videreutvikle salgsarbeidet i RENAS, for å styrke markedsposisjonen. Sammen med øvrige kollegaer i selskapet skal du bidra til å tydeliggjøre RENAS’ visjon og strategi, og stake ut felles mål og retning for det kommersielle fokuset fremover.

Hverdagen din i korte trekk:

  • Utvikle og iverksette langsiktige strategisk salgsplaner

  • Forsterke og videreutvikle RENAS’ salgskultur, struktur og prosesser

  • Ivareta og videreutvikle relasjoner med nåværende kunder, i samarbeid med salgs- og markedsavdelingen

  • Aktivt søke nye kundemuligheter og jobbe for å holde oversikt og ta initiativ mot nye kundegrupper/ tjenester/ løsninger

  • Bidra i anbudsprosesser, utarbeide tilbud, og effektivt kommunisere verdien RENAS’ tjenester har til potensielle kunder

  • Fange opp trender og endringer i bransjen

Hvem ser vi etter?

Vi tror den som lykkes best i rollen kan kombinere kommersiell teft med strategisk tenkning og kundefokus. Med et forretningsutvikler mindset og et ønske om å bidra til selskapets vekst og utvikling, er du i stand til å innlemme detaljarbeid i det større strategiske bildet. Dette innebærer å gjøre prioriteringer og kunne balansere daglig operativ kundehåndtering med langsiktige mål.

Du er en proaktiv problemløser som handler med en klar intensjon om å hjelpe medlemmer med å se egne behov og utvikle tilpassede løsninger for å øke selskapets salg. Du kjenner deg igjen i å være selvgående og initiativrik med evnen til å lukke salg og føre forhandlinger til et konkret resultat. Vi ønsker en medarbeider som er relasjonell og trives i å samhandle bredt både internt og eksternt. Rett kandidat er handlekraftig, systematisk og med en arbeidsstil som reflekterer RENAS’ engasjement og samfunnsansvar.

Vi tror du har følgende:

  • Relevant utdanning på minimum bachelornivå. Bred erfaring fra oppgaveområdene kan kompensere for manglende formalkompetanse

  • Erfaring fra strategiarbeid og endringsprosesser

  • Erfaring fra salgsarbeid

  • Erfaring fra ulike deler av næringslivet

  • Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk, muntlig og skriftlig

Hvorfor RENAS?

  • Bli en del av et ledende selskap innen bærekraft og sirkulærøkonomi
  • Få jobbe med en av vår tids store utfordringer knyttet til ressursforvaltning, kritiske råmaterialer og ansvarlig næringsliv i nasjonalt og internasjonalt perspektiv
  • Samarbeid med et bredt nettverk av partnere og organisasjoner nasjonalt og i Europa, samt nasjonale og internasjonale medlemsbedrifter
  • Mulighet til å forme egen arbeidshverdag og ta en nøkkelrolle i selskapets fremtidige retning
  • En åpen og tillitsbasert organisasjonskultur

Hva tilbyr vi?

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Omfattende helse- og forsikringsordninger
  • Støtte til trening

Kontor og reisevirksomhet

Stillingen er lokalisert i lyse og moderne lokaler sentralt på Skøyen (Karenlyst Allé 9B). Noe reisevirksomhet må beregnes i stillingen.

Ønsker du å bidra med å utvikle RENAS og er nysgjerrig og vil høre mer om denne muligheten, ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere i The Assessment Company: Eline Bjørnstad på telefon 416 73 162, eller Sissel Brodtkorb på telefon 412 20 913.

Om stillingen
Søknadsfrist: 7. januar 2024
Ansettelsestype: Fast ansettelse
Arbeidssted: Oslo
Om selskapet

RENAS AS

RENAS er et produsentansvarsselskap som på vegne av våre 2600 medlemsbedrifter tar ansvar for innsamling og gjenvinning av elektroavfall og kasserte batterier. Vi er en liten og profesjonell organisasjon, med solide eiere.

Vi gjør det enkelt å ta miljøansvar og ta vare på ressursene. Vi bidrar til å bygge et sirkulært sammfunn gjennom samarbeid med produsenter, organisasjoner, myndigheter og gjenvinningsbransjen. Med langsiktig tenkning, høy kompetanse og ansvarlighet er vi en pådriver for lønnsom bærekraft og god ressursforvaltning.

Adresse: Karenslyst allé 9B
0278 Oslo
Kontaktinformasjon

Eline Vitsø Bjørnstad

Project Coordinator & Business Consultant ved The Assessment Company
Mobiltelefon: +47 416 73 162

Sissel Brodtkorb

Management Consultant ved The Assessment Company
Mobiltelefon: +47 412 20 913
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.